Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
De hoofdsteunen zitten erg frajiel op de stoel en zijn al een paar keer afgebroken en terug gelijmd. Maar twee heeeeele kleine staafjes PE houden het op z'n plek... Ik zal blij zijn als ik ze niet meer moet hanteren.
De voorste 3 stoelen zijn af. Ik heb van de gordels de allerkleinste deeltjes niet gebruikt, dit was echt niet te doen. Op de handleiding van eduard staat wel hoe je ze moet maken maar niet hoe je ze aan de stoel moet bevestigen maar ik vind wel dat het zo goed is.
Wat ik zo leuk vind aan dit project, Michel, is dat je eerst zegt dat het "niet perfect moet zijn" en dat je dan begint aan super details met een Eduard PE set van het interieur dat je nauwelijks kan zien als het model af is. Je zal je broer ook een kleine zaklamp en een vergrootglas moeten geven, of anders een bouwalbum. Chapeau voor de stoelen, zo fijn werk lukt mij niet.
Dank je strop. Wel, het is de eerste keer dat ik met een PE set werk dus ik zie dit als oefenen en ervaring opdoen. Het is ook m'n eerste vliegtuig.
Ik wou het eerst bouwen zonder PE maar Roy wees me op een voordelig setje en dan ben ik ervoor gegaan.
Ik zeg dikwijls tegen mezelf dat het niet perfect moet zijn, dit omdat ik 'te' perfectionistisch ben en dat dit mijn plezier van het bouwen kan doen verliezen. Dus ik doe m'n best maar het moet niet perfect zijn is de boodschap voor mij.
Dank je Dirk. Een ondergrondje? Geen idee, een dio zeker niet maar misschien iets eenvoudigs. Al is het model best groot voor een ondergrond te maken. Ik heb nog tijd om hierover na te denken
Er ontbreken 5 stukjes PE. 2 ervan pastte niet en ze waren ook niet aanwezig op referentiefoto's dus de keuze was snel gemaakt.
Een derde heel kleintje is afgebroken en later niet meer zichtbaar. En de laatste twee moesten op het stuurwiel komen. Op elk stuurwiel eentje maar er is er een gaan vliegen uit m'n pincet en nergens meer te vinden dus heb ik beide niet gemonteerd.
Wat foto's:
Ik ben er tevreden over. Het enigste minpunt is dat de hendels voor gas te geven mislukt zijn. Normaal ziet het er zo uit:
Bij de PE set staan die twee hendels heel dicht bij elkaar en bij het lijmen is er lijm tussen gekropen door capillaire krachten dus het is 1 dikke hendel geworden. Maar je moet eigenlijk een vergrootglas nemen om het te kunnen zien dus met de beperkte inkijk later is dit niet te zien.
Indrukwekkend gedaan die cockpit.
Een borstel en vuilblik bij de hand doen wonderen in de zoektocht.
Hier springt ook geregeld wat rond maar vind toch veel terug door borstel en blik
Gelijmd tegen de cockpit en dan de romp eens gedryfit:
Blijkt dat als het mooi haaks gelijmd is het laddertje te ver uit de romp steekt. Foutje Eduard? De deur kan er niet meer in:
Nu zou dit storen als de deur open blijft op het model maar omdat er een grote decal overheen de deur komt heb ik besloten de deur dicht te laten op het model. Aangezien je de ladder dan niet meer kan zien heb ik gewoon het onderste eraf geknipt zodat de deur zeker zonder probleem past.
Waarom dan het laddertje uberhaupt maken? Wel, wederom om te leren solderen en met PE te werken.
De cockpit verder afgewerkt met PE wanden. Eerst gelijmd op de flinterdunne rand met CA en dan aan de achterkant die onzichtbaar blijft een mopje 2k lijm ter versteviging:
Stoelen gemonteerd:
1 stoel staat een beetje schuin. Dit komt door de geleide rail die niet 100% recht was gesoldeerd. Maar de schuine stand valt later niet op door de raampjes.
Dryfit gedaan, het zicht zal op de stoelen vallen en imperfecties zijn bijna niet te zien door de raamopeningen. Wel spijtig van de stand van het instrumentenpaneel maar niets meer aan te doen.
Rest me op dit onderdeel nog de onderkant wit te schilderen (wielkast). De wielophanging weet ik nog niet op ik die nu al ga maken of achteraf. Miscchien beter als laatste om beschadiging te voorkomen. Dat zien we wel later...
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.