Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb dan toch geprobeerd de rode stoelen in het grijs te schilderen. Ik heb geprobeerd overal rond en tussen te schilderen. Het is zeker niet strak maar goed genoeg als je weet wat je er uiteindelijk van zal kunnen zien door de raampjes.
Ik zie nu al bijna niks rood meer, een pinwash zou het idd helemaal perfect maken. Knap werk, en goed dat je je flexibel getoond hebt - ik weet niet of ikzelf het zou gedaan hebben
En ik die dacht dat een bouwdoos van een vliegtuig maar een paar dingetjes waren om ineen te kleven he
Michel je hebt dit knap voor mekaar gekregen dikke duim hoor
Marc
Eerst grijs gespoten, dan afgeplakt en metaalkleur gespoten. Dit was wel met orange peel (vallejo metal color) en vallejo schuur ik niet op want dat pelt meestal af.
Vervolgens donkergrijze antislip vlakken met de hand geschilderd en ten slotte een zwarte wash erover.
Erg mooie build tot hiertoe en je stelt je wel erg flexibel op. Even de kleuren van de zetels veranderen.
Werken met PE onderdelen lijkt toch ook een wereld apart.
Dat verfjasje brengt toch de details duidelijk voor voor.
Als ik even mag muggeziften dan zie ik toch wel een paar kleine schildersfoutjes van uitgelopen zwarte verf maar dat zou je gemakkelijk met de punt van een tandenstoker kunnen weghalen. Waarschijnlijk zie je het met moeite op je model maar dat is natuurlijk het nadeel van die grote foto's hé.
Het is voor mij de eerste keer PE Kattekrab en dat is inderdaad wel iets apart. Soms vloeken maar veel uren bouwplezier.
Muggeziften mag altijd Erwin en ik zie het ook op de foto's. In het echt is het minder en ik vrees dat ik dan ook de onderlagen weg ga halen dus laat ik het zo.
Ik heb gemerkt dat op PE de verf niet zo hard hecht dan op plastic...
PE heeft wel meer het probleem dat de verf er minder goed op hecht.
Er zijn 2 manieren om dat te voorkomen en om de PE een betere hechting te geven voor de verf.:
1) Voor het schilderen zachtjes schuren met een bolletje fijne staalwol. Deze methode is het meest omslachtig en risico dat de PE buigt of plooit.
2) De PE kleuren met een alcoholstift (vb Artline permanent marker). Deze methode werkt zeer goed en is iets eenvoudiger.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.