Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik spuit zowel met 0,2 en 0,4 Vallejo primer en als ik verdun doe ik dat gewoon met water, Vallejo is al rijk genoeg Heb vandaag nog wat in de primer gezet maar geen problemen met de warmte. Wat mij wel opval is dat je ontzettend op je manier van spuiten moet letten (De basis handelingen) om problemen te voorkomen.
Ik spuit vallejo primer onverdund met 0.4 naald
Michel, Ik spuit deze tot hiertoe met een naald van 0,3, ik merk wel hoe warmer hoe moeilijker het is en hoe sneller deze droogt. Dus als ik dan toch iets spuit altijd met heel kleine hoeveelheden. Maar ik ben wel van plan om een IWATA NEO TR2 aan te schaffen met een naald van 0,5
Wat doe je dan speciaal om problemen te voorkomen?
Zoals ik al aangaf de basis handelingen van het airbrushen goed uitvoeren. Dus lucht-verf-lucht. Dus je geef eerst lucht voor het model en als jet bij het model ben (net ervoor) voeg je de verf toe en na het model stop je met de verf toevoer zodat je alleen nog lucht uit de AB krijg. Dit los al 99% problemen op met de Vallejo primer. De laatste handeling is voor het schoonspuiten naald en spuitkop (meeste verf verwijderen) Heb even een erg basic plaatje bijgesloten voor het idee
https://modelbrouwers.nl/media/cache/30/60/3060ab208076f6c6b9fdeb83700f8e5b.jpg
jazeker is er in Bastogne een modelbouwwinkel meestal verkoopt deze militair
Rue De Neufchateau 14
Goed om weten Marc mercie voor deze tip, ik plan dit jaar ook nog een tripje in naar Bastogne wel om enkel musea te bezoeken maar een modelbouw winkel moet er wel bij kunnen
Dat zal wel dicht moeten, kan je het bovenaan nog dicht duwen? Foto's van zo'n birdcage vind ik niet, maar bij de andere loopt dit door zonder naden.
In ieder geval al knap.
[*]Chipping aanbrengen met staal - of zou ik voor aluminium gaan?
[*]Mat coat erover
[/LIST]
Is dit een ok workflow?
Of zou ik tussen de decals eerst nog een mat coat doen?