Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vliegtuig propellers zijn van een aluminium legering gemaakt, dus een mooi zilver kleurtje is voldoende.
Je stappen plan is ook dik in orde, spuit het zo blinkend mogelijk dan komen de decals er mooi op en krijg je er geen zilvering onder. Mat pas spuiten al laatste, ik ken ook mensen die afwerken met een semi gloss laag omdat ze mat ... te mat vinden maar dat is dan ook weer keus en smaak, dat zal je zelf wel ondervinden als je meer bouwt.
Let wel op, de propeller is een cruciaal deel van het vliegtuig, chippen mag. Maar, less is more, een propeller moet goed uitgebalanceerd zijn om trilling te vermijden en beschadigingen kunnen bij die extreme snelheden snel uitgroeide tot structureel falen, aan de propeller zelf of aan het vliegtuig door trillingen. Daarom zijn ze dikwijls onderworpen aan inspecties en onderhoud. dus je zal niet snel oude en verweerde propellers zien op vliegtuigen.
Voor de rest ben je goed bezig, de cockpit is mooi. Ook goed dat je een Tamiya kit heb gekozen. dit is een van de A+ merken en ze passen heel goed, zo kun je je veel beter focussen op je verfwerk en je details gelij je nu bezig bent.
Maar al te vaak zie je mensen een oude airfix of revell kopen, zij zijn dan dikwijls zo veel bezig met schuren plamuren en het ding doen passen wat dan meestal nog maar half is, en ja dat zie je dan ook een het eindresultaat.
( Al begrijp ik natuurlijk ook wel dat een A+ merk duurder is en dat ik niet iemand anders zijn rekening moet maken )
Bedankt voor de positieve reacties
Daarom dacht ik om het vliegtuig in een witte primer te zetten in plaats van grijs. Maar dan vraag ik me af of met de zwarte pre-shading het contrast niet te groot is? Wit vs zwart ...
Wat zou jij doen?
Wit mag, maar op een grijze primer ga je rapper zien of je model nog ergens bijgewerkt moet worden.
Gewoon primeren met grijs zou ikzelf doen, en dan misschien lichtjes opschuren met heel fijn schuurpapier als je primer wat te korrelig is ( ik weet niet of je een spuitbus gebruikt of de airbrush? ).
En dan inderdaad preshaden met wit of zwart, dat is geen probleem want met je hoofdkleur ga je zelf bepalen hoe zwaar je de wheatering wilt.
Wat je eventueel wel kunt doen om wat meer diepte te krijgen in je model, is een paar tinten blauw nemen en dan na je eerste preshading hier en daar een bepaald vlak ook met blauw bewerken, zo krijg je verschillende tinten blauw in je hoofdkleur.
Bv: De ailerons zijn van doek, dus die zou je extra met lichtblauw kunnen bewerken omdat doek anders gaat verweren ten opzichte van metaal. Het is niet erg als het een kakofonie gaat worden want met je blauwe hoofdlaag kun je gaan nuanceren.
Zit je op Instagram ? dan kan ik je een paar namen geven van goede bouwers waar je wat inspiratie kunt opdoen.
Frank da lukt wel en inderdaad de primers van Vallejo zijn in mijn ogen niet de beste , ok nu terug naar uw werk als ik u bezig zie komt dat wel dik in orde
suc6 makker
Marc
Alclad primer filler bangelijk goed , tamiya primer ook goed verder gebruik ik soms primers uit spuitbusjes met Action heb ik dan weer minder goede resultaten spuit goed ligt zeer fijn maar durft al eens te lossen
Marc
Frank dat ligt niet aan jou hoor, ik ondervond daar ook regelmatig problemen mee. Ik ga overschakelen op de Tamiya XF (matte verf) en X voor blinkende verf. En daar ook eens de primers van testen. Over het algmeen hoor ik daar wel veel lovende woorden over. De verf zou ook beter uitvloeien dan model Air