Mannen bedankt voor de comments.
@Beyond, Zeker jammer voor mensen die graag 1/72 bouwen. Maar ik denk dat dit met de productie te maken heeft. En je hebt er oog voor, de vuurmond was het probleem. Tamiya had enkel een plastic 'pieleke' voorzien.
@Makamba, Ron had deze opmerking ook al gemaakt. En klopt dat de kwaliteit zeker niet verkeerd is, maar het detail van de Friuls heeft me anders doen beslissen. Mede het feit dat ik narrow fenders toe ga passen. Of het een wijze beslissing is, zal de toekomst uit moeten wijzen.
En belofte maakt schuld! The forgotten pics are here. Zo snel heb ik nog nooit een update gehad.
Handgrepen vervangen en Blast vervanging voor de antenne-base. Kabelbescherming is ook al uitgehold zodat de kabel naar de antenne gevoerd kan worden.
Aan de zijkant zaten 'smeer' luiken, deze heb ik voorzichtig opgeboord, ingesneden en voorzien van sluitingen. Vaak stonden deze open, dus een drietal zijn nog niet aangebracht in verband met beschadigingen door dikke vingers. In de overgebleven opening worden ook nog een aantal smeernippels aangebracht. De opening heb ik met plastic card wel dicht moeten zetten, want dit is bij de kit niet het geval. Hierbij blijft de opening voor de helft open.
Vervangen handgreep boven de deur, waar overheen later nog een stuk(je) PE komt. Nog even kijken in het naslagwerk of het ingelijmde kitonderdeel nog verder weggeschuurd moet worden.
Mantel voor de houwitser, voorzien van de bekende 'pigtail'. Aan de andere zijde hebben we upgrade van het vision port en drivershatch. Hier heb ik al de nodige kunstgrepen moeten toepassen om het passend te krijgen. Dankzij Evergreen en putty ook weer opgelost. Het Renault embleem is inmiddels al aangepast, dankzij de macro zag ik dat deze wat scheef zat.
Nu ben ik helemaal bij, dus zal er eerst weer wat gebouwd moeten worden.