Hoofdsponsor

1/35 Char B1 Bis 'Rhone' [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Swa
  • Startdatum Startdatum
Thanks voor de comments mannen, we gaan weer rustig verder.
@Rik; die panzer putty is er een om te onthouden! Ga het nu echter proberen met de masks die ik al heb, ben benieuwd naar het resultaat.

Mannen broeders, een hele tijd heeft het bouwen bij me op een heel laag pitje gestaan wegens de gezondheid van mijn vrouw. Ziekenhuis in/uit, op een jaar 4 operaties, pijnbehandelingen en eigenlijk kon niemand wat voor haar betekenen. Dus ik denk dat ik zeg dat het zowel voor haar als mij een frustrerende en moeilijke tijd is geweest, dit een understatement is. Maar goed na bezoek van weer een ander ziekenhuis lijkt er een doorbraak te zijn in de behandeling van haar pijn. Hierdoor is er weer wat rust gekomen in de thuissituatie en de zin in het bouwen ook weer wat toegenomen. ^^

Zoals sommigen van jullie weten, prul ik tijdens een 'persoonlijk' drukke periode nog wel eens wat maar kan ik het niet meer opbrengen om foto's te maken, laat staan ze te posten. Hopelijk kunnen jullie, gezien het voorgaande, hier begrip voor opbrengen.:unsure:

Zo heb ik weer wat aan de Char zitten rommelen met kleurtjes, hiervoor heb ik gebruik gemaakt van masks van J's work. Op zich denk ik dat dit voor een hard edge camo zeker werkt, maar wanneer je met dunne strepen en daarna met 3 kleuren zit wordt het al gauw een probleem. De vorm van de dunne strepen gaat namelijk afwijken van de andere masks, een en ander past dan niet meer. Dus moest een uitwijk gemaakt worden naar het nodige knip-/snijwerk en Tamiya tape. De volgende foto's geven de dunne strepen weer zoals de Char eruit zag na de basislaag. Helaas ben ik de tussentijdse afplakwerken vergeten te fotograferen, waar jullie hadden kunnen zien wat een gedoe het daarna werd met afplakken. Ondanks de vele uren dit met zich meebracht denk ik dat het resultaat er mag zijn. Ook zijn de decals geplaatst van de 'Rhône', met inziens maakt dit het af en ik kijk al uit naar de verwering van dit bakbeest.

char47.jpg

char48.jpg

char49.jpg

char50.jpg

Om mezelf toch wat bezig te houden tijdens de keren dat ik me niet terug kon trekken aan de hobbytafel, ben ik maar begonnen aan een OOTB projectje. Als ik tijd zie zal ik hier morgen een topic over openen. Door de bouwfun met de Char heeft me dit weer naar een ander tijdperk gebracht........ Juist WW1, maar wat? ;)

Inmiddels zijn we begonnen met de eerste stappen in de verwering. Hiervoor hebben we 'mud brown' als stoflaag aangebracht.
waar ik me nu op ga richten is een laagje varnish/clear aanbrengen voor de verdere verwering, chips en een begin met de uitlaten verweren want deze moeten nog aangebracht worden.

char56.jpg

char54.jpg

Hierna zien we maar weer verder. :wacko:

Voor een nieuwe projectopstart heb ik helaas nog geen tijd gezien omdat het weer niet zo goed met mijn vrouw gaat. :(

Voor een nieuwe projectopstart heb ik helaas nog geen tijd gezien omdat het weer niet zo goed met mijn vrouw gaat. :(

Sterkte voor beiden, volkomen te begrijpen zoiets!

Staat lekker strak in z'n kleurtje ,benieuwd naar het vervolg :)

Mannen bedankt voor de comments, doet me echt heel goed. Vooral na de voorliggende periode!

Ik heb echt een tijd helemaal stuk gezeten en kon de zin bijna niet meer opbrengen, weet je. Ik heb zelfs nog met de gedachte gespeeld om alles op te ruimen, dat zegt volgens mij genoeg voor iemand die al sinds zijn jeugd bouwt. Maar goed, ik lees weleens meer dat anderen ook een 'stille' periode hebben door dagelijkse beslommeringen of erger. Een mens is maar een mens, hé. :wub:

Swa beste vriend we kennen elkaar nu niet zo goed maar makker hou de moed erin en wenst uw vrouwke het aller allerbeste van ons hier in Aartselaar meer kan ik helaas niet doen ik hoop van ganser harte dat alles goed komt of toch beterd he
En dat modelbouwen gaat niet lopen en een dip heeft iedereen al wel eens he
Maar hetgeen ik daarjuist zag is toch wel knap hoor gij kunt het hoor daar twijfel ik geen moment aan , het is niet mijn ding dat zalje al wel begrepen hebben , maar als het knap is mag het dan ook gezegd worden goed gedaan
Grt
Marc

Hey naamgenoot,

Sterkte aan het vrouwen, gezondheid gaat voor alles😉
Uw model iS goed gekomen, stoflaag geeft een goeie blending aan de kleuren.😜😉

Terug
Bovenaan