Hoofdsponsor

1/35 "Charlie on the Left!", V-100 en M-151 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mr.Artex, uiteraard kunnen die planten niet loodrecht uit hun verpakking op het dio komen, naast extra beschildering moeten er ook gietnaden weggehaald worden. Dat is vandaag al gebeurd. Ook Swaken zal weer kunnen genieten van nog veel meer kleur.

attachment.jpg

De V-100 is hier dichtgekleefd met papier. Door de hoekige vormen blijft dat allemaal goed zitten met Crystal Klear.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De M151 is in het Olive Drab van Tamiya gezet. Met wat Dark Yellow kan je hier leuke schaduweffecten mee creëren. Daar zijn ook de andere voorwerpen en de figuren mee bewerkt:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De wielen van de V-100 waren een tijd geleden al zwart gekleurd en konden nu meer in detail geschilderd worden. Ik heb voorbeelden gezien waar de lettertjes met de hand wit geschilderd waren door de militairen in het basecamp en dat wilde ik ook even in de verf zetten. Legend heeft de letter S uit het reliëf weggelaten, dus die moet je er zelf op zetten.

attachment.jpg

Je ziet dat er ook roodbruin zand op de banden zit, ik heb namelijk het dioramaatje ook al verder beschilderd.

attachment.jpg

attachment.jpg

De planten hebben al een eerste beurt gehad, maar ze moeten ook een drybrushing krijgen om aan de uiteinden lichter te worden.

attachment.jpg

Mooie vooruitgang Steven. Twee dingen die me opvallen:

1) Wellicht eens overwegen om eerst de motor te schilderen en daarna pas te plaatsen. Er zijn diverse technieken om zelfs de overvloedigste lijmresten weg te halen, en geschilderde onderdelen kun je gewoon aan elkaar lijmen met bepaalde lijmen. Overigens ben ik ervan overtuigd dat je het mooi gaat krijgen daar onder de motorkap, maar naar mijn idee maak je het jezelf te moeilijk. Enkel bedoeld als overdenkertje, niet om je koste wat kost van je 'never change a winning team'-werkmethoden af te brengen he.

2) De planten zijn wat dik en weinig gedetailleerd. Al ideeën of en hoe je dit gaat corrigeren?

Roy, deze motor is een resinstuk en komt met de motorruimte mee. Je hebt geen keuze dan hem zo te schilderen.

attachment.jpg

De planten zullen ook nog afgewisseld worden met mos, dat moet ik nog uitpakken.

Dat verklaart een hoop, letterlijk en figuurlijk.

Merkwaardige keuze van de aftermarketproducent om het blok niet in meerdere delen te gieten.

Het blok komt toch in dezelfde kleur als de rest van het voertuig. Het is de gemakkelijkheidsoplossing die je vaak ziet. Er is niet eens geprobeerd om de stukken resin aan elkaar passend te maken, ik heb stukken detail weg moeten snijden om het te laten sluiten. Daardoor kostte het dan ook niet veel in resintermen.

Mooie basis als ondergrond, en ook de opstelling, benieuwd met de figuren erbij straks .

Bedankt, Peiper. Voor de figuren heb ik alvast op de ESM deze Hornethoofdjes gekocht.

attachment.jpg

De helmen zijn beter passend voor in de V100 maar de gezichten zien er nietszeggend uit. Ik heb ook de Vietnamversie gekocht van de M151-kit. Zo had ik de juiste decals voor deze camokleur.

attachment.jpg

De moeilijkste waren het windschermbordje en de sterdecal op de slave receptacle, die volgens een foto in mijn boek op de achergrond daar echt hoort te zitten. Het bordje zal toch niet goed te zien zijn door de motorkap.

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor de Commando wilde ik er een haaienmond op zetten. Ik bleek er nog eentje te hebben uit een B-25 Mitchell-kit. Die paste keurig.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb er na de foto wel wat met verf op gezeten zodat de decal geschilderd lijkt.

Een wash van Mig zit over beide voertuigen. Ik heb nog een figuur vervolledigd die bij in de Commando komt. Wat pigment maakt de banden nu vuil.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nog wat kunnen spuiten vandaag. Er is vuiligheid aangebracht. Bij de M151 ga ik de motorkap halfopen zetten. Ze is omhooggedrukt door een stuk metaal dat door de mijn losgescheurd is.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tja, het is niet dat ik die kier niet wilde plamuren.

De Commando heeft dezelfde vorderingen gemaakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier achteraan zijn nog wat teveel sporen van pinmarks. Hier moet waarschijnlijk iets overheen gelegd worden. Er is ook een figuur die ik niet in positie krijg door zijn gespreide benen. Ik hoop dat het weer niet tot operaties moet komen.

Nee het zal zijn omdat je niet voor niets die motor-detailset had aangeschaft mag ik aannemen.

Overigens moet ik erop attenderen dat twee van je figuurtjes geen hoofd hebben. Wellicht had je dat al gezien, maar beter nu gewaarschuwd dan dat het diorama straks af is en je zit er mee.

Dat ziet er mooi uit allemaal.

Wat ik me wel afvraag is als het niet nog mooier zou zijn als je het profiel van de banden zou afvijlen. De voertuigen zijn verweerd en bekrast en de banden zijn vervuild maar het profiel is splinternieuw. Dat zie ik eigenlijk altijd bij gelijk welk voertuig, ik denk dat ik de enige ben die dat doet (zie mijn piranha) ofwel kijk ik er over in de topics.

Toon me eens een voorbeeld van wat je bedoelt, Mr.Artex. Ik vind geen referentiefoto's waar de banden niet scherp afgelijnd zijn, en er zijn wel wat doorleefde Commando's te vinden op het net. Hier heb je een plaatje van
hoe een gebruikte LAV band er uit ziet: http://i.ebayimg.com/00/s/OTAxWDE2MDA=/z/rMAAAOSw7hRWP3uC/$_57.JPG?set_id=880000500F. Ook hier is er nog steeds profiel te zien omdat de band bol staat en eerst in het midden afslijt.

Laatst bewerkt:
Ik heb het wat verkeerd verwoord denk ik. Het is eigenlijk de zijkant die ik bedoel, het volledige profiel wegvijlen is niet realistisch maar de randen van de banden zijn wat meer afgerond vind ik op deze foto's. Ook is er wat schade te zien op het profiel van de V-100. Als je het zo laat zal het niets afdoen van het project, dat weet ik maar ik vroeg het me af waarom ik dat nooit zie doen bij voertuigen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zulke banden zijn wel steviger dan gewone autobanden, eerder zoals tractor banden, en die slijten ook niet zo heel erg vlug.. En bij militaire voertuigen denk ik toch dat deze op tijd vervangen zullen worden, kwestie van grip te hebben in de modder met het voertuig..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan