Hoofdsponsor

1/35 "Charlie on the Left!", V-100 en M-151 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
MrArtex ik vind je vraag wel terecht rekening houdend met de tijd van heden zoals wij nu banden kennen.
De banden van tegenwoordig zijn veel zachter dan vroeger ( nu zit er bijna geen rubber meer in ), en zandwegen zijn ondertussen allemaal verhard. dit alles draagt zeker bij tot de slijtage van banden zoals we die nu kennen.

maar,... was het misschien ook niet bijna allemaal nieuw materiaal waarmee men ten strijde trok. ( toch zeker in het begin )
zou nogal straf zijn dat de banden afgesleten waren door op en af het schip te rijden.

De planten zitten er op, de rest is nog dryfit maar deze configuratie ziet er het beste uit.

attachment.jpg

Beetje gephotoshopt om een verblindende glans weg te werken.

attachment.jpg

attachment.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ben te gewend dat ik maar eenmaal op ok moet klikken bij het uploaden van de foto's. Misschien is het handiger dat je met een popup gewaarschuwd wordt dat je update verloren gaat als je die pagina wil verlaten zonder te bevestigen, want voor de poster lijkt er niks aan de hand. Ik zal het in orde brengen als ik op de pc kan.

Ik heb de vorige post veranderd, maar door argumenten op Modelbrouwers heb ik de opstelling veranderd. Deze foto's zijn met flits, dat geeft een fellere kleur.

attachment.jpg

attachment.jpg

De beplanting ziet er geslaagd uit. Wat ik me afvraag, zou je het toch wel een beetje zichtbare plastiek uiterlijk kunnen vermommen met wat matte verf of vernis te airbrushen?

Het is wel toepasbaar die aquariumplanten.

Ik ga zeker nog mat aflakken en de planten waar je het hechtpuntje bovenaan terugziet ga ik nog een scheut extra scratchen. Het is belangrijk dat je er genoeg variatie in brengt met het veenmos, dan valt het kunstmatige minder op. Op de onderste foto kan je de schuilplaats zien waar er toch nog een paar overvallers de opwachting gaan maken.

De laatste opstelling is inderdaad beter :)
Bij de vorige stond de V-100 iets te "onnatuurlijk" op de weg...
Rest ziet er goed uit ;)

Als ik zo naar de update’s kijk vind ik persoonlijk dat je toch een beetje kan zien dat de planten een plastieken uitstraling hebben,maar verder mooi werk Steven. ..

Ik vind zelf de diorama's met alleen veenmos wat saai om naar te kijken. Er komt trouwens nog matte lak over dus die vetglans verdwijnt helemaal.

Ik vind zelf de diorama's met alleen veenmos wat saai om naar te kijken. Er komt trouwens nog matte lak over dus die vetglans verdwijnt helemaal.

We blijven graag volgen steven maar als ik naar het assortiment kijk wat er allemaal voorhanden of verkrijgbaar is ivb planten die perfect zouden passen in dit dio had mijn keuze daar naar toe gegaan...
Verder echt mooi werk...

Bedankt voor de complimenten. Het diorama zou dan wel een stuk duurder uitgevallen zijn, meer gekost hebben en meer tijd opgeslorpt hebben, vrees ik. Planten die speciaal voor modelbouw gemaakt zijn, worden ofwel in zo'n kleine oplage geproduceerd dat ze qua volume meer kosten dan een bouwkit of ze bestaan uit papier wat ik er ook onrealistisch uit vind zien omdat ze vanuit een bepaalde richting gezien wegvallen. Wat ik nu gebruikt heb, moet me met het mos erbij hoogstens 20 euro gekost hebben, en ik heb nog genoeg over voor twee andere diorama's. Daarmee had ik 1 modelbouwboom kunnen kopen...

Ik vind het gebruik van die aquariumplanten goed gevonden en als ik nog eens zo'n winkel passeer zal ik er zeker ook wat kopen. Ze zijn inderdaad een stuk goedkoper en perfect bruikbaar mits ze wat van het plastiek uiterlijk ontdaan worden, maar je zei dat je dat van plan was.

Ik ben nog aan het bekijken of ik er met een spuitbus op ga zitten of dat ik de Vallejo Polyurethane vernis ga nemen. Die eerste werkt het snelst maar er kunnen ook dingen gaan reageren door de sterke oplosmiddelen.

Anders kan je er ook een dun laagje verf op spuiten met de AB ;)
Ik heb al resultaten gezien welke zeer mooi zijn, ook met soortgelijke producten (Verlinden heeft deze indertijd ook nog verkocht, weliswaar met een meerprijs dan wat je in een dierenwinkel/aquariumwinkel zou betalen..).
Ook hij heeft daarmee mooie resultaten bereikt, maar wel telkens door middel van de plantjes een beetje te airbrushen...

attachment.jpg

Tsja, je ziet het al op het bijschrift van het doosje. Er zitten zo maar 8 plantjes in. ik schat dat je daar een halve dm² mee kan bedekken. Zo zou ik vier doosjes nodig hebben, ik schat zo'n vijftig euro en dan heb je niet de variatie op de boxart want daar zitten nog PE varens bij. Ik heb alleen klimop van Aber. Ik heb ooit wel bij Batallion een kleine vitrine van Joefix gezien met dit soort plantjes, maar daarna niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan