Ik hou het momenteel nog in beraad Erwin. Ik heb eens in mijn rommel gekeken en heb 0.2mm looddraad dus misschien probeer ik het wel.
Ik heb het chassis in zwarte primer gespoten, gevolgd door tamiya XF-19 volgens de instructies. Dan met een donkergrijze enamel pinwash eroverheen gegaan en na drogen het meeste er terug afgehaald met white spirit.
Ik had wel het probleem dat de white spirit op sommige plaatsten de tamiya verf eraf haalde door wrijven met een wattenstaafje. Zelfs de primer kwam er wat mee af als ik hard wreef.
Met de motor had ik dat probleem niet maar daar had ik een satijn vernis opgezet alvorens de wash aan te brengen.
Ik heb ook white spirit van de doe het zelf zaak gebruikt en misschien is die iets te sterk.
Aan de olieverf mannen en vrouwen: gaat olieverf er gemakkelijker terug af met white spirit dan een enamel wash? Zo ja dan ga ik dat ook eens proberen...
Maar het is geen model van een auto of motor dus heb was snel bijgewerkt met een penseel. Zoals vaak bij mij is er wat oplap werk nodig maar ik ben daar al vaardiger in geworden omdat ik dat veel moet doen
De wash is subtiel en niet altijd even gemakkelijk op foto te krijgen. Met zwarte achtergrond ging het niet maar met rood wat beter.
Nu wat foto's:
Aangezien de grijze kleur bijna identiek is aan het plastic zie je het niet zo goed maar ik heb de bovenkant van de framerails niet gespoten zodat ik de cabinevloer met plastic lijm kan lijmen achteraf.
Ik was nog aan het overwegen om met pigment stof aan te brengen maar ga het niet doen. Bij een olive drab had ik dat waarschijnlijk wel gedaan maar vind het grijs zo best mooi. Dat zal een oefening zijn voor een volgend project.