Hoofdsponsor

1/35 Chevrolet G7105 4x4 Panel Van

ERVARING
gemiddeld als ben ik maar een beginner in verweren
BOUWWIJZE
out of box bouw
BOUWBUDGET
wat nodig is
BOUWSTATUS
nog te beginnen
COMMENTAREN
altijd welkom
Dank je Silenoz.

Er heeft zich echter iets ergs voorgedaan met deze bouw.

Ik was de bovenbouw op het chassis aan het lijmen toen het zich voordeed. Mijn potje tamiya extra thin omver gestoten... :mad: Ik wou het wegzetten na het lijmen en omver gestoten en had het dopje vergeten vast te draaien.
Het model stond met het dak op de tafel en de lijm is eronder gelopen.

Dak helemaal verwoest en heb op het punt gestaan er mijn voet op te zetten maar het toch maar niet gedaan. Ik ben nu bezig met de herstelwerken.

Veel schuurwerken en alles opnieuw spuiten. En dit met de bovenbouw al op het chassis gelijmd want dat zat al vast. Het enigste dat ik niet goed krijg is dat er een deel van de watergoot is weggesmolten achteraan rechts en door te schuren daar schoot er nauwelijks iets van over.

Er is nog een heel klein beetje over van het gootje en ga proberen dit dan met wat pinwash toch te accentueren zodat het lijkt alsof er toch nog een gootje is. Het is niet echt meer te voelen met mijn vinger dus hoop dat ik er toch nog een pinwash kan opzetten.

Had echt geen zin om er foto's van te nemen dus kan het niet tonen.

Zal wel even duren alvorens ik hier het herstelde model kan tonen.

Slecht nieuws.
Kan je het verdwenen gootje niet vervangen door een reepje metaal net zoals dat stukje PE?

Je had het gootje bij de voordeur ook gered dus waarom de verwoeste goot niet? Stripjes plastic doen wonderen en je steek er wel weer iets van op om te scratch builden.

oh dat is erg , ik hoop dat je het terug goed krijgt zou zonde zijn zo een mooie truck
Succes maateke

Merci mannen. Komt wel redelijk terug goed denk ik buiten dat gootje en 1 plek op het dak waar ik de ronding wat te vlak heb geschuurd.

Gootje heb ik getest met een pinwash en dat zal wel moeten volstaan. Met metaal of plastic strip had zeker een optie geweest maar niet echt veel zin in moet ik toegeven.

Deze week nog mooi proberen te spuiten en dan tijdens het schuren wat onderdeeltjes van het chassis afgebroken maar dat komt ook wel weer redelijk goed denk ik.

Ik hoop tegen volgend weekend een foto te posten na de herstelwerken.

Is mij ook al gebeurd, maar wel zonder schade.
Ik ben benieuwd naar de nodige herstellingen.

Ik heb er vandaag heel de dag mee bezig geweest en het is redelijk goed gekomen dus eerder dan verwacht wat foto's.

Aan deze kant was de goot niet beschadigd:

Aan deze kant achteraan is de goot nagenoeg helemaal weg maar met pinwash nog kunnen accentueren:

De bovenkant strak kunnen schuren maar op 1 plek wat te vlak geschuurd. Dit krijg ik echter maar niet op foto. Misschien omdat het matte verf is...

Voor de eerste keer in mijn leven de drybrush techniek gedaan op de banden met olieverf en ben daar wel tevreden over.

Al bij al mag ik niet klagen als je weet dat het tot ver op het plastic is geschuurd om het terug zo strak mogelijk te krijgen.

Onderaan het chassis nog wat herstel werk nodig maar dat komt wel goed denk ik.

Dit is de tweede keer dat ik een potje lijm omver stoot dus toch wat meer op letten...

Lekker stoer die wielen Michel 👍🏻. Zonde van dat omvergestoten potje lijm , schade valt al bij al mee toch ? Top dat je doorbouwt hoor , ik zou het wss opgegeven hebben

Greetzzzz Modest.

Ziet er heel goed uit, wel jammer van dat stukje goot maar dat zal waarschijnlijk minder opvallen als ie volledig afgewerkt is.

Dat valt zeker allemaal nog mee.
Die banden zien er super uit en het geheel gaat knap zijn.

Merci mannen. Zeker niet mijn beste werk maar heb er maar mee voort gedaan omdat de kit te mooi is om het weg te gooien.
Vroeger zou ik het na zo'n tegenslag in de vuilbak hebben gegooid.
Maar ik leer er weer wat bij. Militair bouwen ligt me precies wat minder maar ik heb er mijn bezigheid mee en dat is toch voor mij het belangrijkste aan de hobby geworden.

Een pluim voor volharding omdat je er mee verder doet (y).
Vervolg van de bouw na het ongevalletje ziet er wel OK uit. Ik veronderstel dat er nog een beetje weathering op het voertuig komt waardoor je het probleem met de dakgoot niet meer gaat zien. Succes met het vervolg.

Mee eens; en ik denk ook wel dat dit project de moeite waard is om niet zomaar weg te gooien. Echt een mooi modelletje en kundig in elkaar gestoken.

Dankje.

Verwering komt er niet aan te pas.

Het chassis heb ik vandaag opgelapt dus kan verder nu met de ramen en deuren.

De ramen en de portieren zitten er in. Pasvorm is goed maar wat wel wat teleur stelt in de kit zijn de transparante delen.

De ruiten zijn niet van de beste kwaliteit. Spijtig maar het is nu zo. Als je zoals bijna altijd wordt gedaan de ramen vuil zou spuiten met de nodige propere delen waar de ruitenwissers komen dan zou het niet opvallen maar nu wel. Ik wou niet doen wat zowat iedereen doet en heb dus de ruiten proper gehouden.

Ik heb nog een andere versie van deze kit en daar zien de ruiten er net hetzelfde uit.

Nu wat foto's:

Hier de ruit onder de juiste hoek om de kwaliteit te laten zien:

Bedankt voor het kijken.

Groetjes,

Michel.

Spijtig van de doorzichtige delen want voor de rest is het een lust voor het oog.
Wel koele foto's met de motorblok zo open.

Met Pascal eens, dit is echt een mooi stukje modelbouwwerk!

Voor de volgende keer, kun je de ruiten polijsten zoals je ook de laklaag kunt polijsten, met vanaf zeer lichte korrel schuurpapier tot aan polijstpasta. Wel zorgen voor goede ondersteuning (bijv. blu-tack) zodanig dat de ruit niet kan verbuigen, om torsiesporen te voorkomen.

Wat je nu nog kunt proberen, is wat parketreiniger over de ruit laten vloeien (ruit zo horizontaal mogelijk houden) en met een stukje keukenrol de parketreiniger weer opzuigen. Kleine krasjes worden zo gevuld. Je kunt dit eerst eens proberen op een reserve ruitstukje. Mogelijk levert dit echt best wat verbetering op, terwijl het niet veel moeite kost. Natuurlijk voor een volgende keer, is het praktischer om het losse stukje in de parketreiniger te dippen en daarna het teveel aan vloeistof op te zuigen.

Dank je mannen. Voor de reactie en de input.

Ja ik had het kunnen dippen in parketglans maar op de een of andere reden niet gedaan. Ik heb deze kit nog eens liggen in een andere versie en als ik die bouw ga ik dat zeker proberen.

Schuren en polijsten is ook een optie inderdaad. Stof om mee te nemen naar een volgende bouw.

Ik riskeer het niet om er nu nog parketglans over te doen...

Terug
Bovenaan