Hoofdsponsor

1/35 Chevrolet G7105 4x4 Panel Van

ERVARING
gemiddeld als ben ik maar een beginner in verweren
BOUWWIJZE
out of box bouw
BOUWBUDGET
wat nodig is
BOUWSTATUS
nog te beginnen
COMMENTAREN
altijd welkom
Moet er echt nat op en als het niet goed is krijg ik het er niet meer af. Ik zie mezelf ook al prutsen en de parketglans op de matte verflaag te morsen.

Als het onderdeel nog los is dan kan je dat makkelijk strippen in wat ammoniak als het niet goed is maar gemonteerd niet natuurlijk.

En om goed te zijn zou de binnenkant ook behandeld moeten worden wat nu ook niet kan.

Het is niet dat ik jouw voorstel niet ter harte neem hoor Roy maar zie dit niet goed komen in mijn handen.

Ik probeer wel meestal iets te doen met de input hoor maar bij dit zie ik het nu niet zitten. Neem dit dus niet op dat ik niet graag tips en kritiek krijg en er nooit iets mee doe ;)

Tsja ik weet niet of de schade vooral aan binnen- of aan buitenkant zit. Ingeval van 50/50 zou er al de helft verbetering optreden.

Maar ik snap waarom je het niet aandurft, iets voor een ander project.

Zit volgens mij zowel langs buiten als lang binnen.

Ik beschouw dit project ook als een oefening eigenlijk. Zien of een Miniart kit voor mij te doen is. Ik ga zeker deze nog eens maken en hopelijk met wat minder fouten. Maar ik heb weeral wat bijgeleerd en dat was de bedoeling.

Er komen nog erg moeilijke dingen aan. Vooral heeeel erg klein PE werk maar dat is voor het laatst.

MiniArt is een zeer grote uitdaging inderdaad. Het gaat je tot op heden erg goed af moet ik zeggen, maar ik had ook niet anders verwacht want je behoort al een hele tijd tot de groep kundige bouwers, ook al denk je daar zelf misschien anders over.

Alle Michel nie zwansen he , ik kijk dikwijls naar u op
Maar ok als je het niet durft te doen ok hoor , maar neem het mee voor een volgende bouw
Ik vind deze bouw wel prachtig en ge hebt goed uw plan getrokken met de schade , tof
Marc

Laatst bewerkt:
Na meer dan 6 maand de bouw terug opnemen, dapper.
Vermits ik die kit ook heb liggen ben ik blij te lezen wat de problemen zijn met o.a. het glas. De reacties van o.a. Roy zijn ook interessant om lezen. Als je nu de kit op zijn kontje zou plaatsen (neus naar boven) zou je dan het glas van de voorruiten dat dan bijna horizontaal staat, niet kunnen behandelen met parketreiniger aan de buitenzijde? Zou al de helft kunnen schelen.

Ik vind de kleur apart op de foto. Het is nu net een Z-W foto met een ingekleurd motorblok, heel apart welke kleur zit erop lijkt me niet een standaard legerkleur? Verder Goe bezig 👍🏻

Ik vind de kleur apart op de foto. Het is nu net een Z-W foto met een ingekleurd motorblok, heel apart welke kleur zit erop lijkt me niet een standaard legerkleur? Verder Goe bezig 👍🏻
Merci. De kleur is gewoon een tamiya kleurtje. XF-19 .

Na meer dan 6 maand de bouw terug opnemen, dapper.
Vermits ik die kit ook heb liggen ben ik blij te lezen wat de problemen zijn met o.a. het glas. De reacties van o.a. Roy zijn ook interessant om lezen. Als je nu de kit op zijn kontje zou plaatsen (neus naar boven) zou je dan het glas van de voorruiten dat dan bijna horizontaal staat, niet kunnen behandelen met parketreiniger aan de buitenzijde? Zou al de helft kunnen schelen.
Tja dapper is dat niet hoor. Ik heb nooit de intentie gehad om met deze te stoppen. De Mercedes had ik gewoon meer zin in. En daar moet ik nu wachten op decals dus ga ik hier even mee verder.

Dat had Roy ook al voorgesteld Erwin. Ik heb het net even met een loep bekeken en om het glas mooi egaal te krijgen is volgens mij de enigste oplossing schuren en polijsten. Maar bij deze zit er ook een lichte troebelheid in wat ik niet terug vind in het glas van mijn tweede kit. Dat zou misschien wat weg kunnen gaan met parketglans. Ik ga eens een stukje afvalplastic zoeken en het daar eens op proberen om te zien hoe de parketreiniger zich gedraagt met penseel maar de kans is toch klein dat ik het ga doen.

Maar ga er toch maar wat mee testen. Daar kan ik niets mee misdoen hé.

Alle Michel nie zwansen he , ik kijk dikwijls naar u op
Maar ok als je het niet durft te doen ok hoor , maar neem het mee voor een volgende bouw
Ik vind deze bouw wel prachtig en ge hebt goed uw plan getrokken met de schade , tof
Marc

Merci Marc. Niet gezwanst hoor, en ik kijk dan weer naar u op :)

Ik heb het geprobeerd met de parketglans. De ruit blinkt nu harder en reflecteerd zelfs bij het nemen van foto's.
De troebelheid is niet weg maar wel wat minder heb ik de indruk. De binnenkant kan ik niet doen dus daar zal de rest van de troebelheid wel van komen. De krassen / inperfecties zijn niet weg en zal enkel lukken met schuren en polijsten denk ik.

Al bij al toch iets beter dan het was maar het is niet beter te krijgen zonder de raam eruit te breken en dat ga ik zeker niet doen.

Moeilijk op foto te krijgen maar heb het geprobeerd.

Volgens de laatste foto ziet het er toch redelijk goed uit.
Ik zie dat de zijramen open staan, kan je via daar niet proberen om de binnenkant te bereiken?

Ja moeilijk op foto te krijgen. Ik heb geen verstand van fotografie.

Je ziet ook reflecties harder nu met de parketglans.

Maar als ik het hier thuis bekijk is het toch iets beter dan het was.

Het stuur staat zo goed als tegen de raam dus dat zal ik al zeker raken. Ik bekijk het morgen als de buitenkant goed droog is.

Ik vind het toch echt niet slecht hoor en eerlijk gezegd, zonder bril (of foto's) zou ik het verschil tussen perfecte ruitjes en gekraste zelfs niet eens zien op die schaal.

Ja schuren en polijsten zou het beste zijn maar ga ik hier niet meer doen.

Het zal zo blijven. Binnenkant met penseel voorzien van parket glans is ook niet te doen.

Terug
Bovenaan