Zeer geachte kameraden , bouwers , vrienden ik ga nu iets bouwen dat ik 37 jaar in een kast heb liggen ik ga dit even proberen omdat ik een lading modelbouw verwacht en had even geen zin om mijn VW collectie verder te bouwen doosjes nog genoeg , maar even geen zin en ik zag de doos staan en vermits de Charger zo goed gelukt was heb ik de knoop doorgehakt en ga dus nu een Chevrolet van 1957 te bouwen en Coachke kennende zal hij niet zomaar gebouwd worden er zitten drie versies van een motor in
Veel info vind ik er niet van juist dat de wagen kon geleverd worden met de toenmalige Corvette motor met injectie en was in die tijd de schrik van de drag-strips en oval racing het was daarom dat de wagen zo een succes formule was
Ik kan of kon een heleboel technische zaken opzoeken maar ik denk dat weinig bouwer zich daaraan interesseert
Wel moet ik erbij vermelden dat het voor in die tijd een vrij complete kit was waarvan alle deuren en motorkap en koffer van open gaan maar de afwerking laat wel wat tewensen over , veel flash redelijk veel gietfoutjes en ook sink marks maar dat lossen we wel op
Ik ga nu de doos en de in houd laten zien ben ook begonnen met de motor ineen te steken maar dat komt later aan bod
Hier gaan we
Nu de motor normaal gezien is het motorblok uit twee delen een linker en een rechter helft maar nu is deze kit helemaal anders opgevat , waarom omdat het motorblok net als in het echt is gemaakt dat wil zeggen de motorblok met de krukas erin twee cilinderkoppen en het fijne van de hele zaak is dat in het blok zuigers zijn ingegoten en een krukas en zelfs in de cilinderkoppen kan je de kleppen zien zitten boven en onder , maar nu het spijtige is dat als de motor in elkaar zit je er nooit of nooit nog iets van zal zien of ik moet de motor er uit laten maar ik denk dat ik het bij deze niet zal doen , natuurlijk heb ik voor de aardigheid het blok geschilderd in kleuren die de werkelijkheid bijna benaderen kijk zelf maar
Makkers dit was het voor vannacht ik hoop nu dat jullie het goed vinden en er aan uit kunnen
grt
Marc
Veel info vind ik er niet van juist dat de wagen kon geleverd worden met de toenmalige Corvette motor met injectie en was in die tijd de schrik van de drag-strips en oval racing het was daarom dat de wagen zo een succes formule was
Ik kan of kon een heleboel technische zaken opzoeken maar ik denk dat weinig bouwer zich daaraan interesseert
Wel moet ik erbij vermelden dat het voor in die tijd een vrij complete kit was waarvan alle deuren en motorkap en koffer van open gaan maar de afwerking laat wel wat tewensen over , veel flash redelijk veel gietfoutjes en ook sink marks maar dat lossen we wel op
Ik ga nu de doos en de in houd laten zien ben ook begonnen met de motor ineen te steken maar dat komt later aan bod
Hier gaan we
Nu de motor normaal gezien is het motorblok uit twee delen een linker en een rechter helft maar nu is deze kit helemaal anders opgevat , waarom omdat het motorblok net als in het echt is gemaakt dat wil zeggen de motorblok met de krukas erin twee cilinderkoppen en het fijne van de hele zaak is dat in het blok zuigers zijn ingegoten en een krukas en zelfs in de cilinderkoppen kan je de kleppen zien zitten boven en onder , maar nu het spijtige is dat als de motor in elkaar zit je er nooit of nooit nog iets van zal zien of ik moet de motor er uit laten maar ik denk dat ik het bij deze niet zal doen , natuurlijk heb ik voor de aardigheid het blok geschilderd in kleuren die de werkelijkheid bijna benaderen kijk zelf maar
Makkers dit was het voor vannacht ik hoop nu dat jullie het goed vinden en er aan uit kunnen
grt
Marc
Laatst bewerkt door een moderator: