Hoofdsponsor

1/24 Chevy '57 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Is een heel prachtige kleur.Wat de wielen betreft zou ik voor de eerste gaan.
Marc S

Een two tone zie je heel weinig op een Bel Air maar wil niet zeggen dat het niet mooi kan zijn.

allez Ron de meeste die ik zie zijn bijna allemaal vanonder wit en boven rood of lichtblauw maar ik weet het nog niet hoor ben nog ver weg ben nu de velgen aan het verbreden met aluminium buis
grt
Marc

je slaat de bal niet helemaal mis hoor coachke. ik heb even op google gezocht naar de '57 chevy bel air en dit kwam ik als eerste tegen.
attachment.jpg
een chevy met een onderaan rood en boven wit.
en natuurlijk bestaan ze met blauw ook.
attachment.jpg

:) zijn cabriolets Tiger wat je ziet zijn de linnen kappen.

dat maakt toch niet veel uit. ik heb ooit al eens op een tv programma gezien dat ze bij een hardtop de zelfde kleuren combinatie gebruiken.
dus het kan perfect. en ik vind het persoonlijk zelf beter staan dan met 1 kleur. op deze manier ligt er iets meer accent op de wagen.^^

Ok mannen ik ga de knoop hier doorhakken anders blijft het duren ( en Duren ligt in Duitsland :wiggle: ) grapje inderdaad Ron heeft op zijn manier gelijk en Tiger ook , het ligt een beetje aan mij ik had op de site van" custom Chevy 57 " gekeken en daar staan er wel een paar mooie op , maar de classic cars zijn gewoonlijk in 1 kleur met veel chroom aan de zijkant maar het model van Bel Air daarvoor die waren " bijna " altijd in twee kleuren heb ik me daaraan verkeken het kan natuurlijk dus mensen ik denk in 1 kleur maar wel een speciale kleur blinken als een spiegel en laag tegen de grond de velgen ben ik nu aan het verbreden met een stukje alu buis afsnijden de binnenkant op polieren ( polijsten in het Nederlands ) dat het als chroom blinkt ik zal zo snel mogelijk beelden tonen hoe ik hier te werk ga
En makkers bedankt om mee te zoeken en te denken ik waardeer dit enorm
Grt
Marc

Hoi coachke, prachtig model heb je daar en zal ongetwijfeld weer een superbuild worden zoals we ge'woon zijn van je.
De kleur lijk me mooi meegaand met dit model, als velg zou ik persoonlijk de eerste nemen, (de gesloten velgen) die staan hem het mooist,
dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Stef.

mooi en ben geen autofreak maar volg het graag want zie steeds mooie afwerkingen en de details zijn subliem.

Beste vrienden wederom bedankt voor jullie positieve reacties
Over de velg kwestie en nik er denkelijk al uit , ik ga namelijk jullie tonen hoe ik van niks een supervelg ga maken dus mannen zet een stoeltje bij de foto's heb ik al ze moeten alleen nog efkes aangepast worden om te plaatsen tot straks
grt
Marc

Mannen als ik geen andere wielen vind ze zijn toch nog echt mijn ding niet maar ik had niks anders ga ik zondag in Jabeke eens kijken of ik daar de cragar ( de enige echte velgen ) kan vinden ze moeten er zijn volgens een collega bouwer
Maar naar aanloop ga ik toch uitleggen hoe ik verbrede velgjes goedkoop kan maken
men nemen een velg die verbreed moet worden

attachment.jpg

men zoeken een buisje in aluminium die de juist dezelfde diameter van de velg heeft en zagen die op de gewenste breedte af

attachment.jpg

ik heb gebruik gemaakt van een oude buizensnijder die had ik nog liggen

attachment.jpg

attachment.jpg

daarna polijsten we de aluminium langs de binnenzijde om het chroom effect te krijgen

attachment.jpg

Daarna passen we de ring in de band en plaatsen we de velg achteraan en dit is het resultaat

attachment.jpg

En ???????? het hart in kleur of zilver of zwart ??????
Marc

beste vrienden allemaal he ;) ik heb toch nog wat tijd gevonden om de Chevy in de kleur te zetten en al de sierlijsten staan lekker in de B.M.F. gigantische job hoor zelfs het instrumentenpaneel is zoals in het echt ook in de bmf
hier wat foto's van de body

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

het chassis staat in het zwart omdat ik dat juist gezien heb op de customers op de Discovery dat ze de chassis altijd vervangen door een zweverige en betere de bodem staat in dezelfde kleur en een laagje vernis over omdat anders door het vastpakken gaat bij mij de kleur er gemakkelijk af ( zweet of iets )

beste vrienden allemaal he;) ik heb toch nog tijd gevonden om de Chevy in kleur te zetten alle sierlijsten zijn allemaal in B.M.F. zelfs het instrumenten paneel is het gedeelte dat in het echt ook in de chroom is heb ik met veel moeite ook bekleed een enorme tijdrovende stresserende jobke maar het loont zich

Het chassis heb ik speciaal in het zwart gekleurd omdat dat vele customers dat ook zo doen, het chassis word dan vervangen door een stijver sterker chassis , de bodem staat mee in de carrosserie kleur
hier al enkele beelden

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en is het goed gekeurd

Het velgen-concept is knap bedacht. Het past ook erg mooi, moet ik zeggen (je weet dat ik van origineel hou, maar wat je hebt gecreëerd waardeer ik wel vanwege de techniek!)

Ik blijf je waarschuwen dat je beter kunt wachten met het spuiten van de carrosserie, chassis, motorkap en andere body-onderdelen totdat je alles goed hebt gedryfit... tot het moment dat je me daar eens de mond over snoert in elk geval (lol) Ik hoop voor je dat je geen problemen ondervindt qua pasvorm, maar blijf het het lot tarten vinden. Dat krijg je als je je een keertje in de Tamiya-luxe begeeft ;)

Terug
Bovenaan