Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hallo Erwin. Ik zie dat de kwaliteit van deze Ebbro kit veel beter is dan de Heller bouwdoos die ik indertijd gebouwd heb.Is dit de versie voor de Calvados? Willy.We konden niet blijven stilzitten, het leven en de modelbouw gaan door ...
Daarom dus verder gewerkt aan de Typ H in afwachting dat we de Dorchester letterlijk op zijn wielen krijgen.
Bekijk bijlage 424184
Eerst en vooral het interieur van het voertuig geschilderd. Ik gebruikte hiervoor een bus velgenverf van Motip dat ik hier nog staan had.
Mijn collectie metalen Typ H koekendozen heeft mij hierbij wat geholpen vermits ik de te gebruiken stickers eens voor de verschillende kleuren van Typ H's gehouden heb. Uiteindelijk kwam dit het beste uit op een aluminium kleurig voertuig.
Bekijk bijlage 424185
Daarna was het tijd aan de interne wielkasten. Bij deze aan de linkerzijde moet het reservewiel eerst geplaatst worden.
Alle stukken passen perfect maar voor alle zekerheid toch een paar wasknijpers er op gezet.
Bekijk bijlage 424186
Geen cabine zonder dashboard. Je hebt keuze uit 2 types snelheidsmeter en ik verkoos de jongste versie omdat de truck een voorruit heeft uit één stuk en dus tot een latere versie behoort.
Bekijk bijlage 424187
Daarna werd de cabine geplaatst met opnieuw een prima aansluiting van de stukken. De prijs van de kit uit zich in de kwaliteit van de stukken.
Bekijk bijlage 424188
De cabine vooraan. Hier komt later nog een onderdeel met daarop een radiator.
Wordt vervolgd...