Op laatste foto van vorige post zie je in het ruim reeds een doosje staan met 3D geprinte onderdeeltjes, laten we hier wat verder op in gaan.
In de stuurhut moesten natuurlijk raam en deur kozijnen inkomen als ook een trap om er te geraken. In de hut heb ik de vloer weggezaagd en ruimte voorzien om een ventilator te plaatsen indien later nodig, brander van de stoomketel is gasgestookt en heeft dus wat zuurstof nodig. Op de vloer is hierna een rooster voorzien zodat de stuurman en de stuurhut attributen straks toch een plaatsje kunnen vinden.
verder was er ook nog een soort toegangs hutje om in de bemanningsvertrekken in het vooronder te kunnen neerdalen.
Verder kan je ook de mastvoet zien op volgende foto.
Verder moet op het voordek ook nog een stoom-winch komen welke ik niet werkend uit de 3D printer heb laten komen.
De bemanning was ondertussen ook geronseld en hier en daar wat her gepositioneerd en bijgewerkt.
Uiteindelijk heb ik ook nog een sloep getekend en geprint.
En natuurlijk is er een aanvang genomen om dit alles te schilderen.
ach ja en op de foto zie ik ook nog een half anker, enkel takelblokken en wat oude messing lantarens waarin nog een glas en led moet komen.
ondertussen is ook aan de romp nog wat verder geknutseld en is deze bijna afgewerkt ( eerst dacht ik helemaal) , maar de volgende dag merkte ik nog enkele vergeten dingetjes op die nog moeten komen.
Maar zo is de reling afgewerkt , de meeste stoot balken aan de buitenzijde , de zichtbare spanten boven het dek en met het laadruim is ook al een start gemaakt, ook de anker hijskraan de water afvoergaten in de reling en het roer zitten momenteel daar waar het moet.
Aan de buitenzijde van de romp ontbreken nog enkel verstevigings balken als ook de anker kluizen en waarschijnlijk nog wel wat...
.
Hiermee zijn we dan voorlopig aan het einde van ons verhaal.
Nog werk genoeg aan de stookruimte en stuurhut dus waarschijnlijk tot snel met wat meer.
groetjes, Marc