we hebben weer wat te melden,
vorige week heb ik strips op de romp gekleefd om de overlapping van de staalplaten te simuleren, helaas was ik hier niet helemaal tevreden over vermits ik het te heftig vond. Op een ander forum is hierover wat heen en weer geschreven en zijn er enkel mogelijkheden voorgesteld om het realistischer te maken.
hieronder het 1/1 vb
en mijn poging dit te simuleren.
Ongeschilderd was het al helemaal een mislukking in mijn ogen maar omdat er al zoveel uren werk inzaten toch de volgende stap maar gezet en er een laagje primer over gespoten.
Het zag er al wat minder , te veel, uit maar met deze foto ben ik dus te rade gegaan op een ander forum en is gemeld dat de voegen aan 1 zijde eigenlijk schuin moeten oplopen daar de staalplaten daar geplooid zijn. het einde van de plaat mag wel de zijkant tonen.
zo werden we weer wat slimmer en zijn we alle gekleefde strips met schuurpapier en een Dremel te lijf gegaan.
de horizontale strips op de romp zijn ondertussen aan 1 zijde schuin aan geschuurd, de verticale lijnen ga ik voorlopig behouden zoals ze zijn.
Het oogt voor mij zeker realistischer dan vorige week, ga eerst ook de andere zijde schuin aanschuren en het verder wat laten bezinken.
De stuurhut nadert stilaan zijn voltooiing , hopelijk geraakt dit weekend ook de schoorsteen nog verder afgewerkt.
Verder brand de verlichting en schilderen we stilletjes verder tot alles zijn kleurtje heeft gekregen.
De afgeschuinde horizontale lijnen.
de verlichting , overdag en na zonsondergang.
de glaszetter mag stilaan ook eens langskomen,
Nog voldoende werk , hoef me niet te vervelen komend weekend,
groeten Marc