Hoofdsponsor

clyde puffer morningstar schaal 1/24

ERVARING
Ben ondertussen alweer heel wat jaartjes actief maar een gedeelt van dit project is nieuwe matterie.
BOUWWIJZE
zoals al vele jaren gewoon vanaf plan en met een boel foto's als lijdraad
BOUWBUDGET
niet van toepassing
BOUWSTATUS
de nieuwe matterie is reeds verkend en getest
COMMENTAREN
je schrijft maar :)
stilletjes aan blijven we vorderingen maken.
Het voordek en achterdek is klaar.
Volgende werkzaamheden zijn het afwerken en optuigen van de kraan mast.
En ik heb besloten om de stookruimte ook te gaan indelen in platen en voorzien van klinknagels.
Maar ook is er nog veel werk aan de stoominstallatie.
Kan dus nog de rest van het jaar waarschijnlijk nog wel verder aan dit bouw project.

33 (1).jpg

33 (4).jpg

33 (3).jpg

33 (2).jpg
33 (5).jpg
tot later , Marc

hey Peter,
meestal kan wat ik bouw ook werkelijk varen of rijden zoals Pascal al in mijn naam antwoord.
Ik vind het inderdaad de kroon op het werk, maar begrijp dat dit niet voor iedereen is weggelegd.
Ik kan nog steeds goede statische modelbouw waarderen, en ik tracht ook mijn modellen zo waarheids getrouw te bouwen al moet ik soms wel een compromis nemen met mezelf als ik het varend wil houden ( kleine details zijn meestal ook heel kwetsbaar als je een schip in en uit het water moet nemen.

laatste weken niet veel bouwtijd maar we zijn er toch in geslaagd om de stookruimte van klinknagels te voorzien.
Allereerst maar de nodige stipjes gezet daar waar een dotje lijm moest terecht komen en daarna zijde per zijde geduldig getracht om op elk puntje een dotje lijm te deponeren. Eveneens enkele paneel lijnen gekerfd zodat het niet lijkt dat de hele stookruimte maar uit 1 plaat bestaat.
Helaas was na 1 zijde bijschilderen ons potje verf leeg.

34 (1).jpg
34 (2).jpg

Gelukkig hebben we ook de kraanmast nog om wat aan verder te werken.
na het aanbrengen van de nodige bevestigings oogjes voor de katrollen het geheel voorzien van de eerste laag verf.
zoals verwacht zuigen de houten stokjes als grote dorstigen de verf meteen op, er zullen dus wel enkele lagen nodig zijn voor het gele kleurtje echt dekken word. ( op de foto valt het wel mee maar in het echt zie je gigantische verfarme plaatsen )

34 (4).jpg

tot later maar weer, Marc

Terug
Bovenaan