Dank u allemaal,
Ik heb nog de laatste foto's van augustus 2016
De basiskleuren zijn eindelijk gemengd en eens uitgeprobeerd.
Het is Tamiya acryl in de verhoudingen van de handleiding en verdunt met MrColor leveling thinner.
Als ik een ding geleerd heb is het, je kan niet genoeg verdunnen, dit is een van de grootste fouten bij beginnende airbrushers.
Ik verdun nu zo hard dat ik makkelijk aan een verhouding 80 % thinner en 20 % verf zit.
Dit is uiteraard voor de Tamiya acrylverf omdat die zwaar pigment geladen is.
Ik spuit afhankelijk van de kleur tussen de 1,0 bar en 1,5 bar. Wit moet ik bijvoorbeeld meer druk geven om even mooi te vernevelen,
terwijl zwart heel goed verneveld zelfs bij minder dan 1,0 bar. Dit heeft waarschijnlijk met de grote vzn het pigment te maken.
wit niet genoeg druk of harder verdunnen
wit goed verdunt en goede druk
allez genoeg gedram, on with the build
beetje bij beetje de blackbasing onder de knie proberen te krijgen,
links is uiteraard nog niet af
hier zit nog wat vuil onder de vervlaag, dit moet ik nog verwijderen en dan een spot repair.
Daarna is deze build voor zes maand in de doos gegaan, teveel ander werk.
Nu zijn we dus maart 2017
Hier ben ik begonnen met de 2 resin zijkanten te plakken, ik had eerst de vleugel al aan de romp gelijmd.
De ene kant past perfect, de andere kant heb ik toch redelijk wat moeten verbreden.
afgeplakt, klaar om primer te ontvangen.
primer, dit is nog surface primer van mig maar uiteindelijk ben ik verder gegaan met black primer van alclad.
de beste plastic primer vind ik fine surface primer Gray van Tamiya, maar ik ben die nog niet in het zwart gevonden.
en terwijl er dan toch primer in de airbrush zit, de rest ook maar geprimed
Na een dagje drogen bleek de fuselage toch nog niet ok,
dus met ontsmettings alcool van 92% er weer de primer afgehaald en verder opvullen.
bovenaan ook nog niet ok
en waarom tamiya hiervoor geen plugs voorzien heeft gaat mijn petje te boven
helemaal gestript voor een nieuwe laag primer
putty ging te traag, dan maar superglue
close but no cigar, dit gaat nog eens geschuurd worden want nog blijkt het niet glad te staan
bij de zijkanten daarentegen zijn eindelijk de lijmnaad goed weg,
bij anderen, ook professionele bouwers zit hier dikwijls nog een lijn alsof het een panel line is, dit is niet zo op het origineel.
hier moet ik nog een beetje verfijnen, heb net de panel line gerescribed nadat die bij het verlijmen toegelopen was.
bovenkant lijkt ok te zijn,
en alle andere onderdelen met een kleurtje,
voila,
nu ga ik een plasje maken en een cigaret roken,
hopelijk heb ik straks nog tijd om de saga van de gebroken canopy te posten
grt
free