Goedenavond heren,
Het gat in de romp is zo groot dat ik dit wel ga moeten opvullen met styreen denk ik.
van de cockpit heb ik hier geen foto's dus ik moet wachten tot ik het vliegtuig weer in handen kan nemen,
om de haalbaarheid van het verwijderen van het flare-pistool in te schatten.
zo, waar waren we gebleven?
de platen voor het landingsgestel zijn in een verschillende toon (zelfde verf maar witte en zwarte primer respectievelijk) dit
om een eventuele vervanging te simuleren, alsook zijn de markeringen op een andere plaats aangebracht voor een beetje variatie.
op de linkse moet ik nog wat decalsolution weg kuisen.
De buitenvleugels:
na veel proberen en herbeginnen ben ik uitgekomen op
basis alclad zwarte primer
en op de canvas parts tamiya fine grey primer gevolgd door
een (niet zo goed uitgevoerd
) schaduweffect met tamiya gloss white en gloss black.
aluminium alclad
nu een laagje gloss white voor de insignas en de tape en dan reversemasking
dan chipping medium van AK interaktive
gevolgd door tamiya yellow chromate
en een schrobbeurtje.
achteraf gezien zou ik niet meer met kleine stukjes werken voor zowel aluminium als chromate, omdat als je begint de verf weg te halen kan je altijd op een stukje vallen waar je alleen primer hebt.
dan een glosscoat om te beschermen
weerom een laag chipping medium
dan gloss black (heel dun laagje)
en dan eindelijk de basiskleur
dit was de eerste zijde die ik spoot en eigenlijk heb ik het hier een beetje 'dood' gespoten, de anderen zijn veel 'doorzichtiger gespoten'
heel geleidelijk aan opbouwen
altijd ietsje meer
en dan op tijd stoppen
dan weer een (beheerst) schrobbeurtje
Daarna heb ik het insignia blauw geschilderd, ik heb hiervoor Golden acrylinkt moeten gebruiken omdat ik niet het juiste blauw kon bekomen met wat ik van Tamiya liggen had . Als ik me goed herinner was het ultramarijn met een aantal druppels zwart. Voor de kleur heb ik me gebaseerd op de decals van de kit
de walkway afgeplakt
en dan tot de vaststelling komen dat ik niet dezelfde mengverhouding had voor de insignias, deze waren op verschillende dagen gespoten. Dom Dom Dom
dus opnieuw masken van de lichtste en herspuiten, spijtig genoeg ben ik nu wel het vervaag effect kwijtgeraakt.
Deze foto's zijn buiten gemaakt (spijtig van het contrasterende tafellaken)
mooi voorbeeld van de drie lagen verf (blauw, gele primer en aluminium)
En dan ongelofelijk geknoeid met de clearcoat om dit alles te beschermen.
door een ogenblik van onoplettendheid, veel te dik gespoten
dus terug schuren en de rivets weer openprikken
de rest is al wat beter, maar soms nog iets te 'droog' gespoten en op één rolroer heb ik ook nog wat orange peel weg te schuren.
om mijn gedachten te verzetten ben ik dn maar begonnen met decallen.
De decals van tamiya vind ik echt wel heel dik en voor de kleintjes vind ik dat ze erop liggen wat ik niet mooi vindt, misschien haal ik ze wel weer weg,
de meeste van deze stencil sleten er in het echt ook af.
daphne C heb ik dan maar verzopen in setting sollution, zelfs door de clearcoat gegaan, maar het resultaat valt wel mee
Nu is het 11 april 2017 en gaat hij weer in de doos, na het clearcoat debacle vond ik dat ik meer ervaring nodig had en ben ik aan de stampe, en daarna aan de bristol begonnen. De volgende maal dat ik hem uit de doos haal zijn we al 30 november, we zijn dus bijna up to date.
tot later
grt
free