Het is mogelijk, Pascal, want er zijn aan die stang toch 2 punten waar het kan scharnieren. Alleen zou ik dan verwachten dat de kabels op de foto met het gewicht van die bommen er aan gespannen zouden moeten zijn, of was er een mechanische verankering mogelijk? Ik heb ook nog geen foto's gevonden waar de kraan in een andere hoek staat, en er zijn er wel een aantal, maar ze zal bij het maken van die foto's meestal toch niet in werking geweest zijn. Ik zou eens moeten kijken bij de latere zusterschepen.
Ik heb me nu op de mast gestort. Het is wel een uitdaging om de verschillende bouwstappen van de kit en van de PE-set zelf te combineren, aangezien die laatste ook nog afwijkende onderdelen heeft om een late versie van de mast te maken, die de Princeton nooit gehad heeft. De gehele mast wordt vervangen door PE en alleen een paar werktuigen blijven er nog over van de kit. Na enkele uren werk kon je het stuk nauwelijks nog vastnemen zonder het te beschadigen. Door de aanhechting die voorzien is met het dek, staat het niet stabiel en moet het op een doosje neergezet worden. Ik neem dan ook voorzorgen dat het op een stuk kneedgom neerkomt wanneer ik het zou omstoten. Ik kan het nog niet vastlijmen omdat het liefst apart in de primer gezet zou kunnen worden. Het valt nog te bezien of dat vol te houden is, want er is een groot lijmvlak met het dek. Tracy White raadde wel aan om de catwalk uit de vorige update weg te halen, die is niet toegepast op de Princeton.
De eerste stappen liepen wel even mis. Wie met PE werkt, is gewend dat de zichtbaarste kant van het stuk het meest uitge-etst is. Zoals je ziet is het rooster in de mast aan deze kant uitgewerkt, maar ik had het eigenlijk omgekeerd moeten aanbrengen, met het trapgat naar de kant van de camera, zoals de draaipijl aangeeft. Het platform zat al te stevig vast in de constructie om los te wringen. Ik heb dan maar de Dremel erbij gehaald.
Deze constructie is namelijk wel sterk genoeg om een nieuw trapgat te boren en het andere met een plaatje dicht te lijmen.
Een nieuw platform komt hier boven op.
Alles past perfect in elkaar en gelukkig staat het ding ook nog in evenwicht. We gaan meteen een paar dagen vooruit en de brug zit grotendeels in elkaar. Een paar kleine stukjes zijn al meerdere keren op de grond gesprongen. Als je met stoffer en blik gereed staat, hoeft dit geen drama op te leveren.
Vergelijk met de brug van CVL-25 Cowpens, die er sterk op gelijkt. Let ook op de CS-2 aanvalsradar die je op de meeste destroyers zag. Er moesten 12 rastertjes en vier dipoolantennes op deze antenne uitgelijnd worden. Die waren zo klein dat de restjes van het fret er alleen met een scalpel af gestoken konden worden.
http://c7.alamy.com/comp/HG1W88/uss-cowpens-cvl-25-bridge-HG1W88.jpg
In het boek ben ik nu al een heel eind gevorderd. Het is prachtig geschreven en je komt heel wat te weten over het schip. Het leukste is het verhaal over de dronken octopus. Het aangrijpendste zijn natuurlijk de verhalen over de zeelui die in de val komen te zitten als het schip ontruimd moet worden. De verhalen die je over de Indianapolis hoorde, doe hier ook een belletje rinkelen.