Hoofdsponsor

Cyborg...ASSIMILATED [!]

Spaander

Well-known member
Registered
Als beginnend figuurschilder of toch een poging wagen en het geluk heb gehad om een reeks prachtige figuren te kunnen verkrijgen van onze vriend Jiver en op aanraden van onze vriend Grijze Wolf .
ga ik beginnen met Assimilated
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

beschrijving van buste:
De kwaliteit van de buste en bijhoren zijn in perfekte staat om maar het woord subliem niet te gebruiken zo gedetailleert en zuiver van aanhangsels...

Ga hem vandaag zuiveren in een badje met afwaszeep goed afspoelen en drogen,daarna in de primer zetten Heb hier de surface grijze primer van Valejo aangeschaft hier op de foto te zien tussen de mooie kleurtjes
attachment.jpg

Ga er wel bij zeggen ,ik zal hier voor heeeel veel hulp kunnen gebruiken van onze figuurschilders en hoop veel opbouwende kritiek te mogen ontvangen en als het niet goed is ook zeggen he:8 dan kan ik nog op tijd ingrijpen :D
Dus nu ga ik een afwaske doen en fotos volgen zele :D

zo zou hij moeten worden of toch graag hebben :8

attachment.jpg
Foto Van Jiver

Swa, succes met de Assimilated. Ga met de nodige aandacht volgen.
Je kan alleen maar bij leren, niet ?
Benieuwd naar het vervolg.

Mark

Bedankt jongens ...Acci.....is nu aan het drogen...:D:D:D en Mark bijleren ik hoop dat je beetje kunt helpen want bijleren zal van mij komen zele :8:8:8

Heb hem een badje gegeven dat had hij niet graag zele:D
attachment.jpg
goed afgespoeld en laten drogen
daarna in primer gezet
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu goed laten drogen....denk er nog eens een laagje prymer op te zetten of is dit niet nodig ???

Swa, dat is toch logisch dat die niet graag in 't bad gaat met al die electronica in die zijne kop ;):D.
Ik kan slecht de dikte van uw eerste laag primer zien, maar je kan die eventueel nog wel eens herhalen.
Als je er maar voor zorgt dat je ze niet te dik spuit en voldoende droogtijd geeft.
Ik heb voor mijn Borg drie dunne lagen gezet. Mijn schilderwerken waren echter wel met olieverf...
Succes.

Mark

Mark is wel heel dun op gedaan en denk toch nog een tweede laagje op te doen....ha daarmee had hij lichtjes in zijn ogen als hij uit bad kwam :8:8:8 met al die elektriek :D...zoek nog wel iets om mijn figuur vast te zetten om gemakkelijk te bewegen als ik schilder...iemand een idee ...het is geen echte buste die je recht op zet he ...:8

Swa, ik heb zo'n houder aangeschaft waar je het hoofd kon op- en inklemmen.
Hiervoor had ik in de achterzijde een gaatje geboord en daarin een saté stokje (is wat dikker dan een tandenstokertje) gelijmd (houtlijm).
Dit geeft je een grote bewegingsvrijheid. Voor de achtergrond heb ik gewoon mijn Tamiya spraystand gebruikt en een stukje dubbelzijdige tape.

http://www.modelkits.be/main.php?action=firmatools&fabrikant=235 (nummer JRSH66745)

Hoop dat je er wat aan hebt.

Mark

ok Mark weet wat je bedoeld zal er eens één gaan halen en de andere van tamya die heb ik;););););)
bedankt .........

Vandaag tweede laag primer opgezet ........nu aan het drogen ....denk dat deze tweede laag voldoende zal zijn ...raar als je zo die primer aan het opzetten bent ,begin je echt je figuur te ontdekken ...hoekjes,kantjes,alles wat aanwezig is ;););)
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu als hij goed uitgehard is ...ga ik deze week als werk toelaat .....aan de kleurtjes beginnen ...maar...nu de grote hulp gevraagt :8:8:8:8...mijn idee was om eerst het zwarte gedeelte van Assi te doen maar als ik overal ga kijken ...de ene begint eerst met de ogen de andere met gezicht ...mijn idee was eerst de plaque te doen om al wat ervaring op te doen met de verf en dergelijke :):):)
Als jullie een idee hebben ........ik sta open voor alles zele ....mijn brievenbusje staat open :D:D:D
dank bij voorbaat

veel suc6 swa ga ik zeker volgen . tips voor het schilderen kan ik je niet echt geven maar ik dacht dat je moest beginnen in de lager gelegen delen van het figuur.

veel suc6 swa ga ik zeker volgen . tips voor het schilderen kan ik je niet echt geven maar ik dacht dat je moest beginnen in de lager gelegen delen van het figuur.

Bedankt Dirk ...zal het zeker kunnen gebruiken...maar heb er goede hoop op zele ;);) en is juist wat je zegt ,de diepste gedeelten moeten eerst behandeld worden ;)

Swa, ik ben begonnen met het metalen gedeelte aan het hoofd.
Hierna ben ik begonnen met de basiskleur van het gezicht en vervolgens het wit van het oog.
Aangezien ik voor het vleeskleurige gedeelte met olieverf heb gewerkt, heb ik dit eerst goed laten drogen alvorens het oog (iris) aan te zetten.
Vervolgens ben ik gaan schaduwen en oplichten en de details van de "electronica" gaan bewerken.
Ik heb bij mijn Borg een andere plaque en die was veel gemakkelijker. Deze lijkt me een grotere uitdaging.
Succes verder.

Mark

swa, wat mark zegt klopt, je moet best ( zo doe ik dat ook) eerst het "metalen" gedeelte doen.
ik weet niet hoe je je metaal gaat maken?
heb gezien dat je met acrylverf gaat werken?
Ik begin daarna eerst met de ogen en werk zo de huidskleur errond.
om met acryl te werken zou je best eens met deze mensen praten die daar mee werken, ik gebruik alleen acryl voor mijn onderlaag.
En dat is het plezier van figuren te schilderen, beetje bij beetje komt ie tot leven!!!!!:):):):)

grt Nicolas

Swa, no stress gewoon beginnen en niet te veel in eens willen doen.we zijn er om je te helpen
Je zult snel ondervinden hoe het ding zich het gemakkelijkst vasthoud, heb geen schrik om het deel gewoon ondersteboven te houden als sommige stukken dan gemakkelijker te schilderen zijn. En die stukken waar je het moeilijkste aankan gewoon eerst, spaart een hoop frustratie.
Metaal schilderen gaat ook met acryl.

Grtx Jan

Swa, ik ben begonnen met het metalen gedeelte aan het hoofd.
Hierna ben ik begonnen met de basiskleur van het gezicht en vervolgens het wit van het oog.
Aangezien ik voor het vleeskleurige gedeelte met olieverf heb gewerkt, heb ik dit eerst goed laten drogen alvorens het oog (iris) aan te zetten.
Vervolgens ben ik gaan schaduwen en oplichten en de details van de "electronica" gaan bewerken.
Ik heb bij mijn Borg een andere plaque en die was veel gemakkelijker. Deze lijkt me een grotere uitdaging.
Succes verder.

Mark
Mark bedankt voor de heeele goed input....schrijf het hier allemaal op;)...zodat ik hier altijd op kan terug vallen ...top man

swa, wat mark zegt klopt, je moet best ( zo doe ik dat ook) eerst het "metalen" gedeelte doen.
ik weet niet hoe je je metaal gaat maken?
heb gezien dat je met acrylverf gaat werken?
Ik begin daarna eerst met de ogen en werk zo de huidskleur errond.
om met acryl te werken zou je best eens met deze mensen praten die daar mee werken, ik gebruik alleen acryl voor mijn onderlaag.
En dat is het plezier van figuren te schilderen, beetje bij beetje komt ie tot leven!!!!!:):):):)

grt Nicolas

Nicolas bedankt maatje;););););) zie dat er al twee schilders zo wat de zelfde meening hebben die een beetje overeen komen van wat bij mij in gedachten was...en dat metaal maken :wacko: het is zwart metaal he ,dacht het eerst in zwart te doen en dan te bewerken met lichtere kleuren ...grijs of gewoon metaal kleur ;)

Swa, no stress gewoon beginnen en niet te veel in eens willen doen.we zijn er om je te helpen
Je zult snel ondervinden hoe het ding zich het gemakkelijkst vasthoud, heb geen schrik om het deel gewoon ondersteboven te houden als sommige stukken dan gemakkelijker te schilderen zijn. En die stukken waar je het moeilijkste aankan gewoon eerst, spaart een hoop frustratie.
Metaal schilderen gaat ook met acryl.

Grtx Jan

Jan stress heb ik niet zele ....alleen een onwetend gevoel...dat al sterk wordt vermindert door jullie input :8:8:8
en is juist door assi in primer te zetten begin je het figuur goed vast te houden ...;)...heb jij een sugestie om het zwart metaal te maken :)

Terug
Bovenaan