Hoofdsponsor

Cyborg...ASSIMILATED [!]

Kleine update van onze Assi..Heb zijn metalen kap proberen te doen zoals op aanraden van Jan....ter herinnering mensen is mijn eerste figuur he :wub: het ziet er allemaal nogal brut uit .Maar het is een begin fotos zijn ook niet zo perfekt genomen en ondervindt dat in het echt toch anders er uit ziet :(

attachment.jpg

Heb zijn gezicht ook al een eerste laagje verf gegeven

attachment.jpg

Het aflijnen van kap naar gezicht is nog niet afgelijnt dat kan ik nog altijd doen ...als ik dan nog ééns uitschuif met mijn penseel kan ik het nog verbeteren :D:D:D

attachment.jpg

Dat wetboxske is een goed idee Jan...zo gemakkelijk ;)
attachment.jpg

Volgende update beter fotos zele :8:8:8
Nu denk ik best aan het oog gaan beginnen en aan zijn stinkende mond :D:D:D:D of ben ik verkeert ,graag zo veel mogelijk advies ..dank bij voorbaat ;);)
Een ding is zeker ,is heeeel leuk om te doen ........;)

Hoop van wel Wim dat ik goed bezig ben :8:8:8:8 tis een mooie leerschool ...maar heb er veel voldoening aan ;)

Ja Swa, ziet er goed uit. Ik zou nu inderdaad ook aan het oog(of ogen) beginnen.
Hiermee staat of valt de uitdrukking van je gezicht.
Goed bezig zou ik zeggen.

Mark

Goed begonnen Swa, begin met het normale oog;
probeer moeilijke delen eerst de rest volg dan vanzelf.

Grtx Jan

Vandaag een update van assi ........niet zo zeer het schilderen...maar om deze bleeke te schilderen :D:D:D
Met mijn nieuwe aankoop en een beetje nadenken ben ik tot een althans voor mij goed resultaat gekomen
attachment.jpg

En het systeem een beetje uitgedoktert hoe krijg ik Assi in deze klemmen :D
Benodigheden:
boortje van 1,5 mm
tap van 3mm
bout van 3mm
verbindingsmoer van 3mm
vleugelmoer van 3mm
attachment.jpg
gaatje geboord
attachment.jpg
gaatje getapt
attachment.jpg
Bout met verbindingsmoer en vleugelmoer indraaien
attachment.jpg
En dan bevestigen in de klemmen
attachment.jpg
En zoals je ziet kan hem in alle standen zetten :D
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
voel me hier heel happy over...mijn handen vrij en heel overzichtelijk :8:8:8

je metaalgedeelte is al heel goed tot zijn recht gekomen zie ik, top man!
en je ziet een modelbouwer is een all rounder!;)

grt nicolas

Bedankt Nicolas ...ben opgelucht dat een kenner mijn metaalgedeelte goedkeurt:8:8:8,morgen begin ik aan het moeielijkste gedeelte zijn ogen ....sorry oog :D:D:D

Swa, dat heb je niet slecht gedaan, maar ik zit met één vraagje. Waarom heb je dat gat in de onderkant van zijn gezicht gemaakt ?
Dit had toch net zo goed in de achterkant gekunnen... Het resultaat had denk ik hetzelfde geweest met je verstelbare klem.
Of ga je misschien nog iets gebruiken om dat gat op te vullen ?
Zoals Nicolas ook al opmerkte, je metaal ziet er al goed uit, succes verder.

Mark

Mark.........heb echt bij deze opmerking niet stil gestaan en terecht wijs je me op iets dat ik over het hoofd heb gezien :( langs de andere kant was ik steeds in gedachten met dit systeem op de bustes die ik hier nog heb liggen...meer denk dit wel te oplossen met het opvullen van dit gaatje ;)..maar zeker bedankt voor die opmerking ;););)

Swa, je kan eventueel nog een tube inbrengen in dat gaatje... (beademingstoestanden e.d.)
Het is uiteindelijk een cyborg en die hebben wel eens meer van die eigenaardigheden, niet ?
Succes met je o(o)g(en) vandaag. Voor mijn (oog)lens gebruikte ik chrome zilver met daarover transparant blauw (paar dunne laagjes) en dan een drupje clear (vernis) als afwerking (hoogglans)...

Mark

zoals gezegt heb ik een poging gedaan om assi ...een oog te geven:D...moet zeggen het is toch het moeielijkste van heel het figuur zele :wacko:heb beetje zweet gelaten ...maar goed ... allereerst het oog is gezet maar ga dit nog nabehandelen , het is te zeggen ik vind de kleuren iets te licht uitvallen ..dus ga er nog eens overgaan vandaag en verdonkeren ;);)
Het volledig oog is behandelt met ivoor gemengt met neutraal grijs 1/1
De lens met neutraal grijs met white grey 1/1 en een beetje zilver in gedaan
puppil met neutraal grijs en french Mir Bleu 1/1
zijne verrekijker is gedaan met yellow green en light green 1/1 allemaal van Valejo

de fotos zijn maar zus en zo ik heb een pracht van een toestel maar of te wel is de lens niet geschikt of en dat zal het wel zijn denk ben ik den DUMMY ......:D:D:D:D
attachment.jpg
Zijn tandvlees zal ook verlicht worden want dat is veel te donker :8:8:8
attachment.jpg
attachment.jpg

dus onze Assi kan al zien en vind wat betreft de plaatsing van het oog dat dit toch meegevallen is :8
Raad en tips zijn altijd welkom vrienden ;););)

Swa, je kan eventueel nog een tube inbrengen in dat gaatje... (beademingstoestanden e.d.)
Het is uiteindelijk een cyborg en die hebben wel eens meer van die eigenaardigheden, niet ?
Succes met je o(o)g(en) vandaag. Voor mijn (oog)lens gebruikte ik chrome zilver met daarover transparant blauw (paar dunne laagjes) en dan een drupje clear (vernis) als afwerking (hoogglans)...

Mark

Mark bedankt voor je input...waardeer dit ten zeerste ;) wat betreft die tube die je zegt het gaatje is zo ver naar achter gezet dat er geen plaats is voor de tube denk ik ,want de achtergrond plaat komt er tegen ,denk dat ik dit gaatje ga opvullen met wat putty of dergelijke je gaat er niks van zien denk ik :8:8 Assi is nu eenmaal mijn beginnersfiguur en hij zal er tegen moeten kunnen :D:D:D Maar zeker weten de volgende van zijn soort gaat het gaatje vanachter er in :D:D:D

Swa ge zijt in de verkeerde richting vertrokken met je oog.
De plaatsing van je oog is goed op de eerste foto op de volgende lijkt het iets naar buiten te staan
kies een kleur voor het donkerste gedeelte (pupil of iris) plaats dit als referentie en werk van daaruit naar buiten toe.
trek een fijne lijn tegen de oogleden aan als referentie voor de grote van het oog (dit moet zeker niet met zwart).
indien het oog zoals hier een normale vorm heeft ziet men de pupil niet volledig, heb geen schrik eens in de spiegel te kijken is de beste referentie voor de vorm van ogen.

Grtx Jan

Jan bedankt voor het wijze advies ;)...ga dat vandaag zeker uitvoeren en korigeren ;)...zal weer zweten worden ammaai :8:8:8
En als ik zelf in de spiegel ga kijken ...gaat die spiegel nogal schrikken denk ik :D:D:D

Ja Swa, een betere raad dan die van Jan kan ik u niet geven wat betreft het oog...
En al doende leren we hé. Ik leer ook nog altijd bij hoor (zeker van de meesters als Jan en Nicolas...)

Mark

Op aanraden van één van mijn mentors ,heb ik het oog opnieuw gedaan en moet zeggen die werkwijze werkt veel gemakkelijker ...van binnen naar buiten :8:8 heb ook ondervonden dat van boven naar onder (het figuur) ook gemakkelijker werkt ...is wel al een groot verschil dan de eerste keer :8

attachment.jpg

Heb zijn tanden ook al een eerste behandeling gegeven alsook zijn tandvlees wat verlicht ;)

attachment.jpg
Als het kan beste vrienden graag advies voor de volgende stappen ...dank bij voorbaat ;););)

Swa, ik denk dat we ons is moeten onderhouden over de definitie van een fijne lijn :8
ik had gedacht aan iets subtiel in een donker grijs binnenkant ooglid, nu heb je extra werk om het bruin weg te werken
voor de rest is het in de goede richting
je pupil heeft de juiste grote en zit op de juiste plaats.
De Iris mag groter en iets donkerder, tenzij hij gedronken heeft natuurlijk.

oefening en geduld baard kunst, anderzijds sterk bezig.

Grtx Jan

Terug
Bovenaan