Hoofdsponsor

Anders / onbekend De kruisvaarder [DONE]

Ik en er niet al te veel van maar hetgeen ik hier zie is wel zeer knap hoor natuurlijk is het in het echt nog knapper want een foto is nooit zo mooi als in het echt , ik hoop dat ik het ooit eens in het echt mag bewonderen
Marc

Het effect op de mantel mag je meer dan geslaagd noemen....

Kevin, ik gebruik daglicht spaarlampen 150 Watt in een Ikea lamphouder
Dit zowel voor het schilderen als voor het fotograferen, persoonlijk vind ik het de eenvoudigste oplossing.
Snap nog steeds niet dat men spaart op verlichting.

Grtx Jan

Persoonlijk kijk ik niet echt naar het wattage, maar naar het aantal Kelvin die de lampen afgeven. De vroegere bureaulampen (aka schilderslampen) met een blauwe schijn in het glas hadden een kleurtemperatuur van ongeveer 5600K (Kelvin), wat ongeveer overeenkomt met natuurlijk zonlicht. Bij spaarlampen kan je er vinden van 5800K of 6000K maar niet overal. Deze komen dichtst bij natuurlijk zonlicht uit... (zo heb ik me toch ooit eens laten wijsmaken...) en zijn ook rustiger voor de ogen (minder last van vermoeidheid)

Bedankt iedereen :-D
idd silenoz, de kelvin waarde ga ik ook meestal op verder.. dus dat zit wel goed...

Ondanks de warmte toch heel de middag en avond verdergedaan.. uren vlogen voorbij zonder het te beseffen :-D

Nog een paar kleine punten aan de romp afwerken en dan ga ik deze klaar noemen denk ik... volgende stap hoofd afwerken, hand met zwaard en het schild op de rug afwerken.... dus tot zover even weer een kleine update

attachment.jpg

attachment.jpg

Mooi werk Kevin.
Doe je ook nog wat aan de maliënkolder vind deze persoonlijk iets teveel glimmen?
Een dun zwart washje is meestal al voldoende om de glans iets af te zwakken.

Ja, heb er al een zwarte wash overgezet maar heb hem op sommige punten een heel licht een drybrush gegeven omdat hij te donker was... hij licht wel meer op op foto dan dat je hem zo ziet..

Laatst bewerkt:
Bedankt :-D
het duurt lang eer ik aan iets begin maar eens ik deftig bezig ben kan ik er niet aan stoppen hahahaha, dus deze geraakt wel af een van de dagen :)

Zo vandaag het schild... de binnenkant is volledig klaar eigelijk stom omdat je er niets van gaat zien als het op de rug van de ridder hangt...

attachment.jpg

Echt knap gedaan, weer een zoveelste artiest op dit forum. Is dit allemaal acryl verf ? Groetjes,

Nog een sokkeltje maken en kleine stukjes bijwerken en denk niet dat ik er nog meer aan ga doen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Prachtige schilderwerken hoor, wow..
Eén klein puntje dat je misschien nog kan aanpassen? He zwaard heeft een kromming, wellicht kan je het nog recht krijgen??

Terug
Bovenaan