Merci Ron.
De ketting hangt onderaan strak maar bovenaan hangt ze wel best wat los maar dat kan je moeilijk zien.
Het is moeilijk om het exact goed te krijgen. Een schakel extra en ze zou veel te los hangen. Een schakel minder en ze gaat niet toe.
Bij een volgende bouw, als ik ooit nog eens aan zo'n ketting wil beginnen natuurlijk, dan ga ik proberen om ze bovenaan strak te leggen en onderaan wat los. Dat oogt wat mooier al komt het in het echt allebei voor afhankelijk van hoe je de motor beweegt. Vooruit via de motor of vooruit al duwend geeft een andere soort kettingstand.
Ik was dat bij deze ook van plan maar het is anders uitgedraaid maar vind het niet zo erg omdat dit evengoed voorkomt.
Bij het rijden als er kracht komt op het voorste tandwiel dan trekt dat op de ketting bovenaan en zal de ketting dus bovenaan strak zitten en onderaan wat los. Maar als je na het rijden de motor vooruit verplaatst met de hand, dus motor stil, dan zet je kracht op de ketting met het achterste tandwiel.
Zo zal de ketting onderaan strak komen te staan en bovenaan wat los. Tenminste als je de motor vooruit beweegt. Naar achter is het net andersom.
De ketting hangt onderaan strak maar bovenaan hangt ze wel best wat los maar dat kan je moeilijk zien.
Het is moeilijk om het exact goed te krijgen. Een schakel extra en ze zou veel te los hangen. Een schakel minder en ze gaat niet toe.
Bij een volgende bouw, als ik ooit nog eens aan zo'n ketting wil beginnen natuurlijk, dan ga ik proberen om ze bovenaan strak te leggen en onderaan wat los. Dat oogt wat mooier al komt het in het echt allebei voor afhankelijk van hoe je de motor beweegt. Vooruit via de motor of vooruit al duwend geeft een andere soort kettingstand.
Ik was dat bij deze ook van plan maar het is anders uitgedraaid maar vind het niet zo erg omdat dit evengoed voorkomt.
Bij het rijden als er kracht komt op het voorste tandwiel dan trekt dat op de ketting bovenaan en zal de ketting dus bovenaan strak zitten en onderaan wat los. Maar als je na het rijden de motor vooruit verplaatst met de hand, dus motor stil, dan zet je kracht op de ketting met het achterste tandwiel.
Zo zal de ketting onderaan strak komen te staan en bovenaan wat los. Tenminste als je de motor vooruit beweegt. Naar achter is het net andersom.
Laatst bewerkt: