Eindelijk terug eens tijd om dit topic te updaten.
Door verandering van werkuren heb ik de laatste maanden minder tijd om de hobby te beoefenen.
Slechts mondjesmaat hier en daar wat tijd om enkel wat kleine werkjes te doen, waardoor ook minder tijd (en zin) om telkens foto's te nemen...
Nu ben ik enkele weken in verlof, dus bij deze eens tijd genomen om de vorderingen op de gevoelige plaat vast te leggen en te delen met jullie
Om te starten een mooie foto van de voorloper van de 996, de 916:
For reference purpose only
Zo, waar waren we gebleven?
Juist bij de mislukte decal op het spatbord...
Om deze er af te krijgen heb ik nog wat (voor kinderen verboden) woorden gebruikt, en een scherp scalpel mesje.
Daarna alles terug met schuurpapier bewerkt, en alle verf er terug afgeweekt met ovenreiniger.
Nadat alles terug naar mijn zin was heeft deze terug een laagje zwart gekregen van Revell aquacolor.
Dit spatbord staat nu nog te wachten op zijn nieuwe decals welke ik al voor een deel heb uitgesneden uit een decal vel welke ik op de ledendag heb kunnen aanschaffen van een forumlid.
Om even het verschil in tekening te laten zien:
De bescherming voor de aandrijfriemen heb ik ook met deze decal bewerkt, en intussen ook wat kleine prullen aan de motor toegevoegd:
De achterophanging heb ik ook een beetje bijgewerkt, daar zat een grote opening, welke volgens mij daar niet zit, dus opgevuld met een stukje plasticcard en een laagje verf er over. Het is niet 100% perfect, maar er zal weinig van te zien zijn, en beter dan een opening...
De body heb ik ook wat geschuurd en grotendeels voorzien van een laagje primer om eventuele krassen op te vullen.
Het windscherm heb ik niet moeten schuren, dus daar geen primer...
De wielen hebben ook enkele laagjes verf ontvangen. Eerst een laagje blinkend zwart (Revell Aqua) en daarna een laagje Gun metal (Tamiya) er over gespoten.
Ik had er een beetje schrik voor het eindresultaat, maar ik ben zeer tevreden:
Het voorste wiel kon dan eindelijk in de vork geplaatst worden, samen met de remschijven:
Als laatste ben ik gestart met het schuren van het frame, wat toch een beetje werk was.
Nu staat deze klaar om in een sopje ontvet te worden en dan kan deze ook een laagje verf krijgen. Het wordt waarschijnlijk een metaalkleurtje ipv een goud kleurtje (vind ik mooier
)
Voila, tot zover de vorderingen aan deze bike.
Hopelijk kan ik nog wat tijd vrijmaken in mijn verlof om er nog wat aan verder te werken, zo niet, dan zal het terug een tijdje duren eer ik nog eens een deftige update kan posten
Opmerkingen zijn steeds welkom