Hoofdsponsor

1/35 DUKW (camper/woonboot) [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat wordt er zeker eentje om te volgen, vooral omdat deze waarschijnlijk snel gereed zal zijn.

Tipje: maak even een link vanuit het andere topic, dan krijg je de mensen die dat topic volgden hier ook!

Weet je, ik heb ook al het idee gehad om deze kit eens te bouwen in iets anders... alleen dan wel naar iets wat ik ken uit mijn jeugdjaren. In Blankenberge voer/reed er tijdens de zomer zo'n omgebouwde DUKW dagelijks vanaf het strand, kreeg ook telkens een plaatsje in de Bloemenstoet.
5205798663_61938f60e8_m.jpg
Bron : Google

@ Roy: de twee threads zijn met elkaar verbonden door middel van een link. Goede tip.
@Buzzy: ik ben ook benieuwd hoor, eigenlijk komt een model of diorama nooit uit zoals ik het in gedachten heb.
@Dancooper: die heb ik ook nog zien rondrijden. Het zou mooi zijn als je die perfect kan namaken. Zeker het proberen waard.

@Dancooper: het lijkt me zo'n leuk idee om die DUKW van Blankenberge te bouwen dat ik het op mijn verlanglijstje wil zetten. Kan ik dat of hou je het idee liever zelf?
@Walesha: dat zijn goede foto's, zie vraag hier boven. Misschien bouw ik die wel eens na?

Algemene vraag: bestaat die ook in schaal 1/24 of toch groter dan 1/35? Heb ik nog niet gevonden maar dat wil niks zeggen, mijn zoektalenten zijn niet zo om over naar huis te schrijven :wacko:

Natuurlijk kan je die gerust maken, MrArtex, ik heb dat idee al heel erg lang zitten, en het zal ongetwijfeld nog veel langer duren voor ik er iets mee aanvang, dus bouw maar gerust.

Wat de schaal betreft een grotere versie : heel erg lang geleden heb ik ooit eens knutselboek gehad waar letterlijk honderden projekten in stonden, gaande van het maken van kleien potjes, over vergroters (toen foto's nog ontwikkeld moesten worden) tot enkele "modelbouw"projekten, en de dukw was daar eentje van. Hoe het boek precies noemt, en of het nog in de handel is weet ik niet, maar daar stond uitleg en patronen om een rudimentaire (maar toch behoorlijk mooi model) versie van te maken, waarvan ik de schaal op ongeveer 1/25 inschatte.

Super.
Aan de hand van uitleg en patronen zoiets maken zal misschien iets te hoog gegrepen zijn voor mij maar het is het proberen waard en ik zal het ook proberen. Er is geen tijdsdruk dus zal ik eens op zoek gaan.
Hopelijk werken de zoek-goden een beetje mee.

Super.
Aan de hand van uitleg en patronen zoiets maken zal misschien iets te hoog gegrepen zijn voor mij
Dat zou ik niet durven zeggen, je mag niet vergeten dat dit boek bestemd was voor de jeugd van 7 tot 77 zoals men soms zegt.

Ik heb die papieren kit bekeken en volgens mij kan je veel onderdelen gebruiken als sjabloon om hem in plastiek te bouwen.

Ik heb die papieren kit bekeken en volgens mij kan je veel onderdelen gebruiken als sjabloon om hem in plastiek te bouwen.
Inderdaad, daarom gaf ik ook die link door. Dat is het handige van die papieren kits, er zijn heel wat onderwerpen die (nog) niet in plastic bouwdozen bestaan, en die heel goed te gebruiken zijn als sjabloon om de stukken in styrene uit te snijden ipv papier.

Hoezo "off-topic" ?
Behalve een verandering van schaal, blijft het toch over hetzelfde onderwerp gaan ?

Dat wel maar het is een ander bouwproject, misschien zal dat als off-topic overkomen? Of heb ik het mis?

Volgens mij gaan we niet off-topic, het gaat om een (ver)bouw van een DUKW alas camper/woonboot.
De discussie over de schaal en al dan niet scratch zit mijn inziens volledig in de context.

Vandaag nog wat verder geplakt aan de DUKW. De bovenbouw is grotendeels klaar.

attachment.jpg

Morgen gaat het bouwen verder en ondertussen denk ik al na over het spuiten. Het zal groen worden maar geen legergroen, eerder autogroen. Straks eens rondneuzen welk groen het zal worden.

Als je er een soort woonboot/mobilehome van wil maken zou ik de laadruimte naar achter doortrekken en daar nadien een deur zetten met een trapje en mss ook een doorgang van de laadruimte naar de cabine.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan