Hoofdsponsor

1/35 DUKW (camper/woonboot) [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus twee schotels als ik het goed begrijp of kan je via één schotel de beide ontvangen?

Ik zou zeggen laat je fantasie de vrije loop. Je kunt kiezen voor 2 schotels of 1 met meerdere ontvangers (koppen).

De schotels zijn er nog niet maar komen wel.

Deze avond het bed gemaakt, het is een kingsize bed geworden. Gemaakt van een stuk karton en een stuk uit het dekseltje van een potje eiersalade. Echt alles kan dienen hé voor een modelbouwer. Morgen volgen er foto's want nu ligt het ding te drogen met klemmen en een gewichtje. Dan nog iets bedenken voor het deken en de bekleding van het kussen.

We zijn benieuwd naar de -foto-

Het is inderdaad zo dat vele alledaagse spulletjes kunnen dien voor de modelbouwer :)

Het bed. Ik zie op de vergrotende foto's dat ik wat nauwkeuriger zal moeten beginnen werken. Als het niet lukt om het te verbeteren zal het een nieuw bed worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik vind het hoofdeinde nogal een rare vorm hebben en waarom staat er een gunmount op die DUKW... ga je er een machinegeweer opzetten?:unsure:

Het hoofdeinde leek me ideaal zo omdat je dan in verschillende richtingen kan liggen. Zo zou ik het toch willen hebben in m'n bed. De gunmount is niet voor een machinegeweer (zou niet echt passen op een camper) maar wel om er een satellietschotel op te monteren. Dat leek me de ideale plaats en bij het rijden kan die dan opgevouwen op de gunmount rusten. Ook moet er nog ergens een satelliet komen voor internet.

Juist ja, support voor de schotel, ik dacht er zelf te laat aan.:wacko:
Maareuh... voor internet en TV samen heb je maar één schotel nodig hoor, eentje met een dubbele kop.

Even compleet off-topic.

Internet via satelliet kan inderdaad wat downloaden betreft.
Voor ook te kunnen uploaden, maw gewoon surfen dan moet je kunnen verbinding maken met de satelliet en dat kunnen de meeste schotels niet.
Dan word er verbinding gemaakt via een telefoonverbinding.

Is het mogelijk om een telefoonverbinding te voorzien voor een DUKW-camper die soms buiten de bewoonde wereld staat? Daar waar er geen gsm-verbinding is dus.
In principe is het mogelijk om enkel de mails te lezen maar een mail versturen is dan eigenlijk uploaden? Op dat gebied weet ik niet zo heel goed hoe het in elkaar zit.
En die satelliet met dubbele kop is dan dus enkel om te downloaden?

Op het net vind je heel wat diagrams erover, hieronder een simpele diagram: TV, internet en telefoon via satelliet met één schotel.

attachment.jpg

Het lijkt me makkelijker om maar één schotel te zetten die voor alles werkt. Zal eens uitzoeken hoe die er uitziet.

Het bed zou ik willen afwerken met de serviet-techniek. Zal ook eens opzoeken hoe dat precies werkt. Foto's volgen dan zodra er vorderingen zijn die het waard zijn te fotograferen.

Het bed met keukenpapier als bekleding. Vanavond eens een mooi kleurtje zoeken voor dat bed, tegen dan zal de lijm wel droog zijn.

attachment.jpg

Voor het deken en het hoofdkussen zou ik experimenteren met papieren zakdoekjes.

Mr Atex,Ge doet me wat aan e. Ik ben zo bezig geweest met uw idee om een dukw om te bouwen tot een drijvende internetachtige trouwzaal met kingsize bed dat ik in al mijn euforie besloten heb om een kruising tussen een tank en nen boot op de wereld te zetten ! zie discusie snellboot Grtz Staf

Je bent heel goed bezig Kassei, ik volg je project vanop de eerste rij.

Laatst bewerkt:
In hoeverre vinden jullie een goudkleurig bed haalbaar? Ik persoonlijk vind het wel meevallen gezien het om een soort van bruidssuite gaat.

attachment.jpg

Dit is het onderlaken, de donsdeken en de sprei volgen nog met servietten zoals Walesha voorstelde. Welk kleur zal ik nog weten te melden. Rood voor de sprei denk ik.

Het zal een rode sprei worden met een wit donsdeken. Hier een foto van het donsdeken dat ligt te drogen. Een blaadje keukenpapier, in model gevouwen en bewerkt met heel sterk verdunde witte verf (met een schijntje van bruin).

attachment.jpg

De bovenbouw is ook al met de airbrush bewerkt. Nog een laagje morgen en de details in de juiste kleur verven.

attachment.jpg

Alle reacties/tips/opmerkingen blijven welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan