Hey Roy, ik ga je uiteenzetting vanavond op mijn gemakje lezen, mercikes !
Erwin, jazeker, en zonder problemen ... de "korrel" van de 1500 is nml heel klein. Ik gebruik een Evolution AB, 0.2 naald (maar mag natuurlijk ook groter) en
ongeveer 1.6bar ... verdunnen doe ik met Mr Color Leveling thinner, ik schat zo in een verhouding 80/20 (verf/thinner), maar da's op gevoel he.
Waar je enkel op moet letten (maar da's altijd zeker met zulke primers) is dat je niet te ver van je oppervlak gaat sprayen (om een groter sprayfield te krijgen), want dan droogt de primer "in-flight", en krijg je een korrel-effect op je onderwerp.
Dus, goed dicht op je object, gebruik een grotere naald als je een grotere spray wil, en het kan niet mis gaan ...
Het reinigen van de AB gaat misschien een fractie langer duren (ik doe het met de cleaner van alclad, daarna even naspoelen met Vallejo cleaner), maar ik heb
met de andere acrulprimers daaromtrent meer gevloekt.
Ik moet je wel aanraden (zie boven) je kamer goed te ventileren of iets van masker te dragen, het spul stinkt nogal ... geen probleem voor een klein werkje, maar
na een 30min primen gisteren (te laat de ramen geopend), begon ik me toch wat in hogere sferen te voelen ...
voor de ene een nadeel, voor de andere ene voordeel natuurlijk
Groetjes
Patrick