Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
het spanten plan maken gaad één van de moeilijkste opdrachten worden van dit schip geloof ik
Ja,hoewel dat al gereed is allemaal had ik toch besloten om het achterschip te gaan veranderen. En dat gaf weer problemen met de zijdes. Dus soms zoek je ook zelf de problemen op.
Maar geeft niet.
Ron.
Ron,
Uiteraard volg ik de antwoorden van zowel Amazone en Isola2 met aandacht. Als ik hun aanvullingen lees zijn zij zich ook terdege bewust van de lijnen van een schip. Isola2 heeft zelfs ervaring met Deltship. Hetgeen zij inmiddels hebben geantwoord is juist. Voor zover ik je verhaal tot nu toe heb gelezen, ben je van plan om in grove lijnen het lijnenplan te gebruiken voor je romp welke je in styropor gaat bouwen. Zodra deze romp klaar is kun je deze vergelijken met de vele foto's en zijn de lijnen duidelijker zichtbaar (en voelbaar) dan hetgeen het lijnenplan laat zien. Met dit gegeven heb je zelf al aangegeven dat je de lijnen bewust niet exact hebt nagetekend. Wat betreft de opmerkingen van het schterschip geef ik zowel Amazone al Isola2 gelijk. De spanten lopen achter de schroefas naar een horizontaal deel (scheg genaamd), welke uiteindelijk overvloeit in de spanten op 1/3 van het achterschip.
Ga vooral zo door. Zolang de correcties van Amazone en Isola2 voldoende verklaarbaar zijn, zal ik me niet in de discussie mengen. Zodra ik verkeerde voorlichting zie, dan zal ik bijspringen.
René
Man man, als die scheepsbouw technische woorden.
Hoe maak je die tekeningen ? Autocad ?
Wow, knappe software, professioneel, je hebt de pro versie dus ?