Inderdaad is deze docu ook te zien geweest in Nederland. Ik heb deze docu inmiddels al twee keer gezien.
Een kleine aanvulling nog.
De leds zijn binnen. Deze worden aangesloten later op een 12 volt dc adapter met 1,2 Amphere. Mocht deze alsnog later te zwak blijken te zijn dan zal ik een adapter met 4,2 Amphere gebruiken.
Hoewel de adapter met 1,2 Amphere mijn voorkeur geniet omdat deze electronisch wordt aangestuurd. Hiervan is het voordeel dat de adapter alleen levert wat gevraagd wordt. Niet zozeer voor het stroomverbruik maar omdat de adapter dan gewoon minder warm wordt.
De leds met de weerstanden. Op de zakjes staan de waarden vermeld van de gemeten weerstand.Ik heb dit gedaan omdat ik daarna nieuwsgierig was omdat de werkelijke waarden vaak afwijken van de vermeldingen. Dat blijkt ook nu.
Als eerste de groene leds(5 stuks). Hoewel ik er daarvan maar een nodig heb( stuurboord indicatie) is het altijd handig om er meer van te hebben.
Gemeten waarden weerstand 550 Ohm.
Verbruik 3.3 volt en 20 mA.
De rode leds voor de bakboord indicatie(5 stuks).
Gemeten waarden weerstand 670 Ohm.
Verbruik 1.8 volt en 20mA.
De oranje leds voor dekverlichting e.d.(50 stuks).
Gemeten waarden weerstand 670 Ohm.
Verbruik 1.8 volt en 20 mA.
En als laatste de witte leds voor de overige verlichtingen (50 stuks).
Gemeten waarden weerstand 560 Ohm.
Verbruik 3.3 volt en 20mA.
Verder de adapter 12 volt en 1,2 Amphere.
De inmiddels gesoldeerde aansluitnippel voor in de romp naar de adapter.
Zo wordt de adapter later erin gestoken in de romp.
En hoewel niet bijster verstandig en professioneel een test run met de leds. Let op dit is een tijdelijke aansluiting bedoeld om te kijken hoe de leds branden. Hier zitten dus eigenlijk verschillende leds bronnen door elkaar gesoldeerd. Niet bedoeld voor definitieve montage.
Het zijn allen ultra bright leds. Doch omdat ik in de test run twee verschillende spanningen door elkaar heb gesoldeerd branden de 3.3 leds nu iets minder fel.
Ron.