En hier zijn dan weer terug.
Ondanks het bar slechte modelbouwweer (zomers weer is nooit goed voor de modelbouw voortgang), en dankzij de motivatie om dit project niet te laten aanslepen, heb ik weer een paar uurtjes geknipt, gesneden en geplat.
Hoewel ik het chassis reeds in de primer gestoken had, kwam ik tot de conclusie dat ik de kopbalken (of toch althans die van de voorkant) :
Omdat ik eigenlijk nog wat plamuren aan het chassis, en voor het ogenblik de putty niet kon vinden, heb ik dan maar een aanvang gemaakt met de vuurkamer.
Na de vuurkamer, kwam dan de eigenlijke ketel aan de beurt, deze heeft me toch een paar ogenblikken zweet en denkwerk bezord. Het "probleem" is namelijk dat het onderdeel gerold moet worden, en dat er drie schotten in zitten om de vorm erin te houden.
Uiteindelijk heb gebruik gemaakt van het restmateriaal waar de schotten in bevestigd waren ; één van de cirkels heb ik met schuurpapier vergroot, zodat behalve het schot, ook nog de papierdikte erin paste. Zo was ik in staat om toch zonder veel moeite een mooie cilinder te maken.
Vuurkamer en ketel verenigd en in dryfit op het chassis zien er dan zo uit :
Stilletjes aan begint het al op een locomotief te lijken.
In de loop van de week volgen verdere updates...