Zoals ik in mijn vorige post al aan gaf, was de koepel "niet honderd procent geslaagd"... nu ja, eerlijkheidshalve gaf ik die zelf eigenlijk maar iets van een zestig procent of zo (je kon toch tenminste zien wat het was
).
Maar, eveneens zoals reeds gezegd, zou ik mij er nog eens mee bezig houden om die koepel wat bij te werken.
In eerste instantie ging ik het ding te lijf met een schuurstaafje (van vrouwlief haar nagels), maar omdat het niet zo evident is om overal gelijkmatig te schuren op een rond, en nog eens bol voorwerp, moest ik iets anders bedenken.
Nu is het zo dat ik bij het snijden van de ijzerdraad en de alu buisjes bij dit model regelmatig de Dremel erbij neem, en dat bracht me op een idee...
De snelkoppeling of hoe dat ding ook heet waar het slijpschijfje op past, is net iets kleiner dan de papieren steunbuis van de koepel :
Een flinke klodder Vallejo Plastic Putty op de koepel :
Stoomkoepel op de Dremel :
En daar hebben we koepel die toch wel een stuk meer dan zestig procent geslaagd is, me dunkt :
Met een laagje primer en in dry-fit op de plaats waar hij hoort ziet het er dan zo uit :