Hoofdsponsor

1/72 Ersatz M7, Stug III, Ardennen '45 (Armourfast +Scratch)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt een volger bij, Beyond. Dit is pas echt priegelwerk, zo klein...

Mark

Welkom Interceptor :)

De onderkant heeft zijn boutjes ontvangen, alsook de ophanging van de wielen hangt op zijn plaats. Deze werd van de donor afgesneden.
Verder binnen in de koepel nog wat details aangebracht (met de natte vinger ;) ). Veel zal er niet van te zien zijn, maar toch een beetje...

Zo, nu enkele foto's ;) Geef gerust jullie mening, voor het te laat is er iets aan te veranderen...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Knappe bouw man en mooie details.
Zelf zou ik op de achterkant van de hull een rek/balustrade gemaakt hebben met koperdraad ipv die recht opstaande platen.
Zou wel deze vorm en afmetingen gebruikt hebben. Ben dit aan het doen op een 1/16 RC Stug III. (Zal binnen kort topic en foto's plaatsen)
Ik blijf zeker volgen man.

deze waren zo aangebracht om de vorm van de tank te maskeren, zodat de vijand zou twijfelen over vriend/vijand, nieuw type tank enz. waardoor ze eventueel als erste zouden kunnen schieten. Afgaande op bouwverslagen die ik al heb zien passeren maakt een ribbe in het midden en opklapbare bovenplaten misschien deel uit van deze "metamorfose"

Ziet er goed uit Beyond. Mooie vorderingen. Alles netjes op zijn plaats.
Ben zelfs verbaasd hoe goed dat op zijn plaats blijft zitten met enkel ne natte vinger:laugh::laugh::laugh::P
Je zal er wel het nodige kleefspul hebben aanhangen gehad zeker;).
Kijk weeral uit naar het vervolg.

Mark

Zelf zou ik op de achterkant van de hull een rek/balustrade gemaakt hebben met koperdraad ipv die recht opstaande platen.

deze waren zo aangebracht om de vorm van de tank te maskeren, zodat de vijand zou twijfelen over vriend/vijand, nieuw type tank enz. waardoor ze eventueel als eerste zouden kunnen schieten. Afgaande op bouwverslagen die ik al heb zien passeren maakt een ribbe in het midden en opklapbare bovenplaten misschien deel uit van deze "metamorfose"

Buzzy, Silenoz heeft het hier bij het rechte eind. Deze platen waren zo opgebouwd om deze tank een ander uiterlijk te geven (er is maar één exemplaar van gemaakt volgens mijn opzoekwerk, en momenteel bezit ik slechts drie foto's waarvan één onbruikbaar omdat er een halve meter sneeuw op de tank ligt :( )
Er moet inderdaad nog een plaat opkomen die het achterste deel bedekt, en er is een vermoeden dat de ganse achterkant bedekt was, maar blijkbaar is er reeds vlug een deel van weg genomen.. Wellicht kreeg de motor te weinig verse lucht???
Die plaat komt er bij mijn exemplaar ook nog op, maar ik wacht nog even, zodat ik daar nog makkelijker een laagje verf kan geven...
Verder wordt het dan tijd om de onderdelen te maken die ik nog nodig heb (spanwiel en tracks)

Interceptor, krachtig speeksel hé :D komt uit een potje met groen deksel van het merk Tamiya ;)

Bedankt trouwens voor jullie reacties :)

Buzzy, Silenoz heeft het hier bij het rechte eind. Deze platen waren zo opgebouwd om deze tank een ander uiterlijk te geven (er is maar één exemplaar van gemaakt volgens mijn opzoekwerk, en momenteel bezit ik slechts drie foto's waarvan één onbruikbaar omdat er een halve meter sneeuw op de tank ligt :( )
Er moet inderdaad nog een plaat opkomen die het achterste deel bedekt, en er is een vermoeden dat de ganse achterkant bedekt was, maar blijkbaar is er reeds vlug een deel van weg genomen.. Wellicht kreeg de motor te weinig verse lucht???
Die plaat komt er bij mijn exemplaar ook nog op, maar ik wacht nog even, zodat ik daar nog makkelijker een laagje verf kan geven...
Verder wordt het dan tijd om de onderdelen te maken die ik nog nodig heb (spanwiel en tracks)

Interceptor, krachtig speeksel hé :D komt uit een potje met groen deksel van het merk Tamiya ;)

Bedankt trouwens voor jullie reacties :)

Hey maat,

Terug iets bijgeleerd ze.
Toch leerzaam e zo een forum. :)
Heb het al gezegd e maar toch nog eens, knappe scratch en toevoegingen uit je box.

Hey,

Beyond, van u had ik niets anders verwacht dan zo'n prachtexemplaar. Mooie toevoegingen die je maakt, dit heeft voldoening, ook al zie je achteraf er niet veel meer van (ik ken dat gevoel... ;) ).
Terug een kleine tussen de grote, dat doet deugd he.... :) ;)

Toch een interessante combinatie deze 1/72 Armorfast met een 1/76 donor van Airfix.
't Zal al een serieuze pezewever moeten zijn die dat er zo gaat uithalen.
Goed bezig man....

Beyond is back ! Ik ben geen kenner van dit wapen omdat ik er simpelweg nog niet eerder eentje bouwde, maar wat geniet ik van al die materialen die werden aangewend om dit bepaalde type te maken, en dan ook nog een portie kitbashing, respect voor dit werk !

Bedankt voor jullie commentaren :)

Het is al een tijdje geleden dat ik hier nog iets gepost heb, maar de werken liggen niet stil (hoewel het langzaam vooruit gaat..)
Het is mede door de langzame vooruitgang dat ik een beetje vergeten ben om tussentijd wat foto's te nemen :8 Zelf zie ik iedere keer slechts kleine veranderingen die de moeite niet zijn om te fotograferen of om te posten, maar na een tijdje heb je dan wel veel kleine prutsen die voor verandering zorgen :D

Wat heb ik zoal gedaan?
De loopwielen werden gebruikt van de Armorfast versie, maar deze heb ik moeten losmaken van de rupsbanden. Deze waren namelijk in één stuk gegoten... Ook de spanwielen heb ik van deze moeten gebruiken. Ik heb getracht om er zelf te maken, maar na verscheidene pogingen ben ik er mee gestopt. Het lukte mij maar niet om mooie exemplaren na te maken :(
De veringen werden van de donor gesneden en gebruikt (hoewel er op het einde bijna niets meer van te zien zal zijn).
Verder heb ik het interieur nog wat aangekleed, maar ik ben nog niet volledig tevreden, ik denk er aan om nog wat bij te voegen, maar eerst nog wat deftige referentie foto's zoeken. Hetgeen ik nu gedaan heb is grotendeels eigen inbreng op gevoel. Je moet het een beetje bekijken als een decoleté, je ziet er een beetje van, maar de rest moet je er bij verzinnen :D
Ook de zijschorten zijn aangebracht, deze zijn gemaakt uit wegwerpverpakkingen waar lasagne of meeneem chinees in wordt verpakt (die van mij was nieuw ;) ) Dit materiaal is zeer bruikbaar in deze hobby, makkelijk te versnijden, plooien, vormen,...
Verder heb ik al een grondlaagje aangebracht, het enige wat ik nog moet/wil doen is achteraan nog een stukje aanbrengen die de uitlaten verbergt en de luiken maken en aanbrengen.
Natuurlijk moeten er nog rupsbanden op komen, maar die ga ik zelf nog maken met Green Stuff.
Voila, tot zover de blabla, nu de foto's:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo, tot de volgende ;)

Laatst bewerkt:
deze zijn gemaakt uit wegwerpverpakkingen waar lasagne of meeneem chinees in wordt verpakt (die van mij was nieuw )
:huh:
(die van mij was nieuw )
De chinees of de verpakking, Xavier ?:laugh::laugh::laugh:
Mooi werk makker. Je ziet de stukjes chinees of lasagne niet zitten in de zijschorten ;)...
Nee alle gekheid op een stokje het ziet er echt fantastisch uit.
Het zijn inderdaad allemaal van die kleine subtiele aanpassingen die ervoor zorgen dat je een schitterend geheel krijgt.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark

Hey Beyond,

Indd, knap werk, die scratch. Het zijn die dingen dat je model maken, kortom, doe zekers zo verder, en eindelijk nog een kleintje in de running.... ;) :)

Bedankt voor de mooie woorden :)

Intussen nu en dan enkele minuten kunnen verder werken, maar in enkele minuten valt er niet zo veel te maken -nono-
Wat heb ik nog gedaan? Het luik van de commandant heb ik iets dunner geschuurd, en op de binnenzijde een stukje van dat aluminium gekleefd om toch iets van detail er op te hebben. Het was anders zo plat...
Ook de plaat die achteraan boven het dek komt heb ik reeds geplooid (alweer uit dat aluminium), maar deze ligt er nog los op zodat ik er onder nog kan schilderen.
Binnenin nog een MP en gasmasker aan de wand gehangen om de achterwand wat op te vullen. Deze heb ik van een figuurtje afgesneden. Nu nog de rupsbanden maken en dan denk ik dat ik er voor de bouw een streep kan onder trekken?

Binnenkort (??) zou ik dan toch aan de schilderwerken moeten kunnen beginnen, en juist daarover heb ik een vraagje. Ik heb hier nog verschillende potjes enamel verven staan die ik eens wil (op)gebruiken, maar wat is er nu het juiste nr voor olive drab? (of iets dat er dicht tegenaan leunt..) Wellicht heb ik hier wel iets staan dat ik dan kan gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan