Hoofdsponsor

1/72 Ersatz M7, Stug III, Ardennen '45 (Armourfast +Scratch)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb verschillende merken staan, Revell, Humbrol,..
Ik weet gewoon niet welke nr's voor welk kleur staan, ik kocht deze vroeger op gevoel of op aanraden van de bouwplannen. Echter toen Tamiya met hun acryl op de markt kwam ben ik daarop overgeschakeld, en de enamel blijft een beetje aan de kant staan...
Daarom mijn vraag, ik zou deze een beetje willen opgebruiken :)
Je kleurenkaart is wel een goede hulp, had al eens zo'n kaart gebruikt, maar ben de link kwijt... Bedankt :)

Zal wel nog even duren, volgende week gaan we er op uit, en hopelijk kom ik terug met wat referentie foto's van Panthers, King Tiger, Shermans, accesoires uit musea,... Allemaal van het Ardennenoffensief :)

Humbrol beschrijft hun nummers H66 en H155 beide als Matt Olive Drab.

Succes met je bouw en prettige vakantie !
Als je naar de Ardennen trekt kan ik je het museum van Poteau/Recht aanraden (midden in de driehoek Vielsalm, St-Vith, Malmédy). Uitgebaat door Nederlanders bied het de mogelijkheid om een rit te maken in een halftrack (SdKfz251, een gewezen Tsjechische OT) in ruw terrein, wat heel leuk is voor de kids !

Groeten Rik

Revell is nr.46.

Humbrol beschrijft hun nummers H66 en H155 beide als Matt Olive Drab.

Bedankt kerels, zal eens zien of ik die nrs heb ;)

Als je naar de Ardennen trekt kan ik je het museum van Poteau/Recht aanraden (midden in de driehoek Vielsalm, St-Vith, Malmédy). Uitgebaat door Nederlanders bied het de mogelijkheid om een rit te maken in een halftrack (SdKfz251, een gewezen Tsjechische OT) in ruw terrein, wat heel leuk is voor de kids !

Groeten Rik

Deze staat op de verlanglijst, wij gaan namelijk in Vielsalm verblijven :))

Een apart thema, Beyond. Maar tot nu al de moeite waard en dan op deze schaal. Man, man.

En we modderen maar wat verder...
Deze keer geen pigmenten van een bekend merk, maar schmink!!! van een ex vriendin :))
Je weet wel, van die poeder die ze op hun gezicht poederen :8
De wielen moeten nog de volledige behandeling krijgen, ook een verflaagje moet er nog op, maar omdat ik deze een ander kleurtje wil geven dan de romp heb ik daar nog mee gewacht. Ook de rupsbanden moeten er dan nog eerst op...

attachment.jpg

attachment.jpg

En dan nog een foto van het interieur

attachment.jpg

Hey de man, knap gebouwd en knap hoe je de modder hebt aangebracht.
Dit was er eentje die ik nog niet kende die schmink. :)

Ik heb wel een vraagje, je bent die van op de foto aan het namaken, dat is dus een buit gemaakte Stug III.
Meestal bij deze voertuigen werden ze niet volledig herschilderd maar werd enkel de duitse tekens overschilderd en de witte ster aangebracht.
"Olive drap" was een typische kleur voor de US. De Duitse voertuigen waren in de beginjaren Grijs en later zandgeel of een camo met zandgele ondergrond.
Ik geef dit gewoon even mee man. voor de rest een prachtige bouw van een van mijn favoriete voertuigen (zeker op deze schaal).

tss, je weet toch dat schmink dient om oneffenheden te verstoppen? Wel mooi resultaat. ruikt ie nu ook lekker?

Je mag er zoveel schmink op smeren als je wil Beyond, een schoon madam gaat dit nooit worden, en gelukkig maar !

Mooie build Beyond.
Misschien moet ik ook maar eens de make up van mijn vrouw jatten. (Of is het een Ex omdat haar make up steeds verdween :D:D.
Ziet er goed uit en dat op 1:72!!

@Buzzy: Dit waren Duitse voertuigen, in Duitse dienst, die door moesten gaan voor Amerikaanse voertuigen om kruispunten en bruggen te veroveren. Het was eigenlijk de bedoeling om alleen veroverde Shermans en Jeeps te gebruiken, maar daar hadden ze er niet genoeg van, dus werden Duitse voertuigen aangepast en geschilderd om op Amerkaanse voertuigen te lijken. Net Als deze van D-Day: http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=7648

Peter

Buzzy, Wat je aanhaalt van de kleuren is mij bekend, maar...

...Dit waren Duitse voertuigen, in Duitse dienst, die door moesten gaan voor Amerikaanse voertuigen om kruispunten en bruggen te veroveren. Het was eigenlijk de bedoeling om alleen veroverde Shermans en Jeeps te gebruiken, maar daar hadden ze er niet genoeg van, dus werden Duitse voertuigen aangepast en geschilderd om op Amerkaanse voertuigen te lijken. Net Als deze van D-Day: http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=7648

Deze was dus buitgemaakt in deze versie, en niet door de amerikanen zo gemaakt....
Deze waren bedoeld om de geallieerden te misleiden...
Maar wat je daar zegt Buzzy, ivm de zandgele kleuren en zo, deze zullen zeker van de partij zijn op dit klein (lelijk ;) ) madammeke... Ik verklaar mij nader als ik zover ben ;)

Silenoz, persoonlijk vind ik zo'n poeder niet echt lekker ruiken, dus neen :D

GUnit, Ik heb de madammen liever puur natuur, schmink verdoezeld enkel de waarheid die er onder zit ;)

Merci Ron :)

Makamba, merci, eindelijk weet ik nu waarom ze een ex is geworden :D (en ik ben er nu niet rouwig om -nono- :)) )

De Duitse voertuigen waren in de beginjaren Grijs en later zandgeel of een camo met zandgele ondergrond.
Tijdens het bijlezen van dit topic kwam ik deze reactie tegen en nu zit ik toch wel met een vraag.... ik heb me ooit eens laten vertellen dat het bij die Duitse voertuigen net andersom was, tegen het einde van de oorlog zouden tanks de fabriek verlaten in de grijze grondverf en zo in de strijd werden geworpen... de andere verf was op of was het tijdsdruk?
Nu ja, ik weet het niet want dit is niet echt mijn materie maar als de één zo zegt en de ander iets anders??? :unsure:

Het kan zijn dat ze helemaal op het laatste (door tijdgebrek) in de grondverf in actie komen daar durf ik me niet over uitspreken.
Het is echter zo dat in de beginjaren grijs gebruikt werd als koetswerkverf en sinds 1943 tijdens de woestijnoorlog het grijs weg viel en alle voertuigen in het zandgeel (DAK) gespoten werd al dan niet met een camo over.

Het kan zijn dat ze helemaal op het laatste (door tijdgebrek) in de grondverf in actie komen daar durf ik me niet over uitspreken.
Het is echter zo dat in de beginjaren grijs gebruikt werd als koetswerkverf en sinds 1943 tijdens de woestijnoorlog het grijs weg viel en alle voertuigen in het zandgeel (DAK) gespoten werd al dan niet met een camo over.
Ha, zo zit het dus, in het begin waren ze dus ook grijs en die camo... tja, de Duitsers hebben heel wat geëxperimenteerd met camopatronen. Enfin, weten we ook weeral! :D

@Walesha : misschien heb je niet helemaal ongelijk, maar gaat het hier om een vorm van verwarring :

Duitse stoomlocomotieven waren door de band zwart gespoten met rode wielen. Door een gebrek aan zwarte verf in het latere stadium van de oorlog werden de locs volledig in grijs gespoten, waarschijnlijk hadden ze hiervan een overstock wegens de zandgele panzers.

Misschien haalt je bron beide feiten door elkaar ?

Groeten Rik

Alweer enkele korte sessies achter de rug, enkele laagjes verf, wat chips, een laagje wash en reeds 1 van de 2 tracks gemaakt in green stuff. Dit zijn de resultaten (de foto's zijn iets donker uitgevallen :( ):

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan