paddo update 09 feb 2011
Goeienávond prutsers en lijmsnuivers
ten eerste : bedankt voor de lovende woorden!
tis alweer effe geleden, maar ik was jullie niet vergeten hè ?!
Ik zei al eerder.... met teveel dingen tegelijk bezig.....
, 't komt nog wel 'ns goed met me.......
Ik was gebleven bij de Paddo, die ik had voorzien van de eerste details met zaadjes en wat putty-bollekes.
De stam (van schuim) heb ik toen ingekwast met vrij dunne tegellijm (poeier + water). Dat was om het schuim een stevige huid te geven.
Nog even iets over dat vormen snijden in dat schuim : De details had ik gedaan met soldeerbout met een ijzerdraad. Maar voor de de ruwe vorm gebruikte ik een euhh...nou ja...hoe heet dat ?? het lijkt op een figuurzaag-beugel maar dan met een draadje dat onder stroom gezet wordt. Dat wordt heet en daarmee snij je dan zonder stof en heel strak stukjes schuim weg. Werkt ook bijzonder goed met piepschuim.
Goed... de paddo.
Met een yoghurt-dikke tegellijm heb ik toen de hoogliggende details van zowel stam en kap wat aangedikt. Met een middelgroot penseel ruim tegellijm opgenomen, en dan de vormen óvertrekken door de lijm van het penseel af te laten "glijden". De penseel zelf raakt het oppervlak niet aan. Het doet denken aan "tekenen" met nat zeezand....komt bekend voor misschien ?
Nu weer wat doen aan de Paddostam.
De stompjes aan de stam zijn de bases voor : Oog-tentakels aan de ene kant, en grijp-tentakels aan de andere.
Met Milliput heb ik eerst wat "oogspierdingen" en wat grijpmondjes gemaakt.
Bolletje MP op een vettig potloodpunt geduwd...beetje gevormd met vingertoppen en plooitjes gemaakt met acupunctuurnaald... dan voorzichtig eraf gehaald en weggelegd ter harding. Grijpmondjes op gelijke wijze, maar dan op "emboss pen"... en de randen beetje geknepen met plat picet...en in de buitenkant wat minipareltjes (hobbywinkel) geduwd.
De oogtuutjes even poseren om het effect te zien. Om de tuutjes makkelijk vast te zetten aan het koperdraad : klein oogje buigen aan draad>> beetje putty onderin tuutje duwen>> draad aantrekken>>putty aandrukken en dan laten harden : tuutje zit als een huis !
De spiermassa van de armen heb ik gedaan in laagjes draad. Met hier en daar een drupje superlijm blijft 't prima op z'n plek.
De stompjes voor de tentakels maar van de stam gezaagd. Het bevestigen van (en werken aan) de tentakels is dan heel wat makkelijker.
Aldus gaat de optiek van de paddo vorm aannemen...
Even zien hoe het smoelt...
Dan met MagicSculp wat detail aangebracht..
En ook de oren van de Paddo voorzien van binnenbekleding en een mooi randje.
Ook de kap was toe aan een portie Magic Sculp...
En wederom effe gaan zitten genieten van de gedane arbeid
En nog een kleine toegift voor deze aflevering.
De paddo-optiek kan nu kijken. Oogjes (kraaltjes) met toefje putty in de tuutjes gedrukt. Afgeknipte etalagespeld erin geduwd en zie.....
En als iedereen naar bed is....................
Well boys 'n girls, tot hier dan maar even....
Zal proberen zo snel mogelijk jullie van méér te voorzien.
Bedankt voor het kijken en tot de volgende aflevering.
Vrolijke groet
Peter