P
Peperbus
Guest
Dit is een hernieuwde poging om een bericht te starten over een nieuw project waar ik aan begonnen ben. Door de hoeveelheid foto´s en smileys is het vorige keer mislukt.
Het model is van de Ferrari 126C2 die in 1982 door Gilles Villeneuve in Imola werd gereden. Dit is ook de auto waarin hij in Zolder helaas om het leven gekomen is.
Het model is wat mij betreft enig in zijn soort ( in dubbel opzicht, maar daar later over meer) De detaillering is enorm, maar ook de materiaal keuze is schitterend.
Het model kent geen één stukje plastic: alles is zoveel mogelijk met de oorspronkelijke materialen gemaakt. Aluminium, messing,metaal,carbon fiber, rubber, fiberglas om maar een paar te noemen. Het detail is fenomenaal en is in samenwerking met Ferrari ontwikkeld en heeft ongeveer 2900 onderdelen.
Hier zijn wat foto´s van de kit die op het internet ook terug te vinden zijn
Dit is een plaatje van de onderkant
Hier is er nog een beetje ingezoomd op het "pijpwerk"
carbon fiber
Hier zijn wat fotootjes van de motor
en van een veerpoot
en van de achterwielophanging. De luchthapper voor de remmen is van fiberglas gemaakt
De monocoque is met een CNC bank uit een blok aluminium gefreesd en de banden zijn echt gevulcaniseerd rubber.
Hier zijn nog wat foto´s uit eigen beheer toen het "pakje van 9 kilo arriveerde
Willekeurige inhoud want om het op deze manier te doen, ging mij wat ver
Hier is de top van de auto uit echte carbon fibre gemaakt
Hier is wat op de afwerking ingezoomd
En hier kun je zien hoe CF opgebouwd is
De monocoque is uit twee blokken aluminium gedraaid
Het bijgeleverde "certificaat van echtheid"
De verdere inhoud van de doos
Bronzen velgharten met de moeren
Nog iets over de handige systematiek van de bouwkit: op de foto zie je S40 staan en dat staat ook op het zakje...alle onderdelen voor deze stap zitten dus in plastic zakjes waardoor je niets hoeft op te zoeken.
Tot zover de introductie
Ton
Het model is van de Ferrari 126C2 die in 1982 door Gilles Villeneuve in Imola werd gereden. Dit is ook de auto waarin hij in Zolder helaas om het leven gekomen is.
Het model is wat mij betreft enig in zijn soort ( in dubbel opzicht, maar daar later over meer) De detaillering is enorm, maar ook de materiaal keuze is schitterend.
Het model kent geen één stukje plastic: alles is zoveel mogelijk met de oorspronkelijke materialen gemaakt. Aluminium, messing,metaal,carbon fiber, rubber, fiberglas om maar een paar te noemen. Het detail is fenomenaal en is in samenwerking met Ferrari ontwikkeld en heeft ongeveer 2900 onderdelen.
Hier zijn wat foto´s van de kit die op het internet ook terug te vinden zijn
Dit is een plaatje van de onderkant
Hier is er nog een beetje ingezoomd op het "pijpwerk"
carbon fiber
Hier zijn wat fotootjes van de motor
en van een veerpoot
en van de achterwielophanging. De luchthapper voor de remmen is van fiberglas gemaakt
De monocoque is met een CNC bank uit een blok aluminium gefreesd en de banden zijn echt gevulcaniseerd rubber.
Hier zijn nog wat foto´s uit eigen beheer toen het "pakje van 9 kilo arriveerde
Willekeurige inhoud want om het op deze manier te doen, ging mij wat ver
Hier is de top van de auto uit echte carbon fibre gemaakt
Hier is wat op de afwerking ingezoomd
En hier kun je zien hoe CF opgebouwd is
De monocoque is uit twee blokken aluminium gedraaid
Het bijgeleverde "certificaat van echtheid"
De verdere inhoud van de doos
Bronzen velgharten met de moeren
Nog iets over de handige systematiek van de bouwkit: op de foto zie je S40 staan en dat staat ook op het zakje...alle onderdelen voor deze stap zitten dus in plastic zakjes waardoor je niets hoeft op te zoeken.
Tot zover de introductie
Ton
Laatst bewerkt door een moderator: