Wat een werk Ton, ben je nog niet overspannen?
maar word wel super allemaal hoor!!
Zoals Ronald al zei regelt dat deel de motor elektronica, ook wel ECU genoemd, na de bewegende delen eigenlijk het 'hart' van de motor, ook in die tijd al was het (zei het redelijk beperkt) mogelijk om de motor karakteristiek aan te passen aan de rijders of/en het circuit, zo konden er met de Windows dos of wat je in die tijd ook voor computers had het max. toerental en wijze van vermogens afgifte worden aangepast, al was het nogal primitief, het hoeft daarom ook niet zo te zijn dat er op iedere box een stekker aangesloten word, om dat ze daar dan weer hun Dos op aan sloten
Ik weet het niet zeker, maar denk dat een deel ervan ook werkzaam is als data box, dus voor het opslaan van diverse gegevens, wederom erg primitief, maar het was wel het begin van wat nu eigenlijk het belangrijkste in F1 is, overigens, een jaar of 4 later waren ze al zover dat ze de destijds 8 bar (!!!!!!!!!!!
) draaiende 1500 Pk Turbo V6'jes tot op de draad konden uitlezen en álles met (ook toen nog Dos??
) konden afstellen e.d......
Al met al zeker geen onbelangrijk deel in de auto dus
Verder echt weer top werk!!