Dat zijn gelukkig jouw woorden!!
@Ton: Ik vind het toch altijd mooier staan wanneer de rubbers e.d. gespoten worden, al geeft het wel heel veel afplakwerk.
Zoals bij deze, dit heeft me echt de hele zondagmiddag gekost om alles af te plakken.
@Peter: Na zijn laatste spuitbeurt heb ik het model zo'n 2 weken laten uitharden. (Ik ga voor zekerheid!!)
Daarna ga ik het model polijsten met een Novus polijstsetje. Ik geloof dat Pascal het er pas geleden ook al over heeft gehad.
Dat doe je met polijst-pads, dit zijn als het ware een soort schuurpads maar dan met een hele fijne grit.
Je begint met de grofste, 2400 grit, en ga in de lengte richting schuren. (nooit draaibewegingen maken)
Daarna begin je overnieuw met de volgende iets fijnere grit, maar ga dwars over de vorige heen.
Hiermee schuur je als het ware de krassen van je vorige schuurpad weg.
Na de eerste en de tweede denk je vast, ojé, dat komt nooit meer goed, want je model is helemaal dof geworden.
Maar je zal zien, dat je na de vierde of zo de glans al weer terug begint te krijgen en bij de laatste, 12000 grit, is je model mooi glad.
Alleen zal je nu nog steeds hele fijne krasjes zien, dus gaan verder met een paar soorten polijstpasta's.
En dan uiteindelijk alles nog in de Turtle wax (is eigenlijk ook een schuurmiddel).
Dit klinkt natuurlijk allemaal vrij eenvoudig, maar je moet enorm goed opletten dat je niet door de lak heen polijst.
Nu hadden ze mij altijd geleerd dat je met polijstpasta's en autowas draaiende bewegingen moet maken om de laatste krasjes weg te krijgen.
Hier ben ik toch vanaf gestapt en doe nu net zoals de polijstpads in de lengterichting poetsen.
Dit geeft bij mij veel betere resultaten dan voorheen.