Bedankt jongens voor het fijne kommentaar.
Het begint nu echt op te schieten, hoewel ik toch nog wel een paar moeilijkheden moest overwinnen.
Het interrieur paste niet meer in de body door gebruik van diverse bekledingsmaterialen.
Ik kreeg het chassis er niet meer fatsoenlijk onder, doordat de bodem van het interrieur nu zo'n 5mm onder de body uitkwam.
Hier en daar wat bekleding weggesneden, het chassis voor een gedeelte weggevijld en ook de bodem van het interrieur iets afgevijld.
Op deze manier kreeg ik de benodigde ruimte om alles weer netjes aan te laten sluiten.
Dan de voorruit, daar heeft HW een foutje gemaakt met zijn modellen, ze zijn n.m.l. te groot.
Ik heb nog een paar van deze modellen staan en allen hebben ze dezelfde fout.
Dit heeft HW geprobeert te verdoezelen door er een plastic stripje langs de bovenkant van de ruit te lijmen.
Ik ga daar natuurlijk niet mee akkoord en heb de ruit moeten modificeren.
Een nieuwe ruit maken was n.m.l geen optie door de aparte gebogen vormen die hier in zitten.
Gelukkig was de ruit te groot en kon ik door steeds een beetje wegvijlen, passen, vijlen, passen hem weer redelijk in de sponning krijgen.
De bovenste rand van de ruit was hierdoor iets beschadigd, dat hebben we opgelost door een zonnescherm aan te brengen.
De stuuras moest ook een beetje veranderd worden.
Het originele asje was onbruikbaar voor mijn spaakvegen, daar heb ik nieuwe voor moeten maken.
Aan elke kant heb ik twee alu-busjes gemaakt, die ik in elkaar schuif, zo vul ik de ruimte op, en als as gebruik ik een schroefje.
Deze moet nog wel korter worden en het moertje gebruikte ik alleen voor het dry-fitten.
Bij het dry-fitten van de vooras zag ik ook dat de wagen te hoog stond, dus moest er verlaagd worden.
Een gedeelte van de ophanging weg geslepen, gaatje geboord en een koperen busje daar in gelijmd als nieuw draaipunt.
Aan de onderkant doen we een paar kleine ringetjes om zo de boel te verlagen, +/- 3mm.
Van afval materiaal een ontluchtingstankje gemaakt.
Een paar busjes van alupijp erin gelijmd, koperkleurige verf erop en dan de slangetjes aansluiten.
Waarom niet direct koperen pijpjes gebruikt? De wand van koperen pijpjes is dikker dan die van de alupijpjes, dan passen de slangetjes er niet in.
Ook in het motorblok heb ik twee van deze pijpjes gemaakt.
De accu is geplaatst en verder is nu alles aangesloten.
Dat aansluiten is op een willekeurige manier gebeurt en heeft niets met de werkelijkheid te maken.
Dus daar zullen wel een paar foutjes inzitten, maar ach, het ziet er wel gezellig uit zo!!
Zo, nu alleen de chromen uitlaatstukje er nog op en het blok is klaar.
Ik had nog wel een probleempje met de motorkap, bij het dry-fitten hiervan kon hij niet goed meer dicht.
Hij bleef hangen op het ontluchtingstankje, terwijl ik toch genoeg ruimte had, dacht ik.
Ik was vergeten dat er aan de binnenkant van de motorkap een plastic strip voor bevestiging van de achterlichten e.d. kwam.
Daar heb ik een gedeelte van weg geslepen en nu past het weer, pffff.......!!
Het is, geloof ik, nu nog een kwestie van in elkaar zetten, de wielen erop en dan moet hij aardig klaar zijn.