Vandaag weer flink wat gewerkt, maar het resultaat is zo weinig dat ik er geen foto's van gemaakt heb. Dus even een samenvatting van de werken :
Onderaan de twee bulten zit een strip, deze zit bij de 1/1 vastgeschroefd op de achterkant van het interieur. Ik had de strip niet breed genoeg gemaakt om er schroeven in te zetten, dus de strip heb ik breder gemaakt. Omdat er nu een kier in zat, heb ik een heel dunne strip plastic aan de bovenkant gelijmd, zodat de verbreding niet meer te zien is. Verder begonnen met het aanpassen van de middenconsole, ook hier heb ik een lego-blokje gebruikt. (foto's van de middenconsole probeer ik vanavond nog te plaatsen).
Ondertussen heb ik enkele uren zitten snijden, dryfitten en buigen om de strip te maken die over de bulten loopt. Ik was begonnen met de rechterkant, toen ik ineens zag dat daar de benzinetank-gaten zitten. Heb ongeveer een stuk of 6 linkerstukken gemaakt, en de vorm is nu bijna juist. Ik hoop de uiteindelijke strip in messing te maken, omdat plastic niet goed buigt en alu te breekbaar is.
Op de volgende twee foto's kan je zien hoe die strip er moet gaan uitzien. Deze toont de zijkant waar de benzinetank-gaten zitten :
En hier zien jullie hoe ingewikkeld de vorm is :
De strip is breed aan het horizontale stuk (met een uitsparing voor de rolbar), versmalt links en rechts tot een smalle strip die over de bult heen loopt, tussen de bulten wordt de strip dan weer breder. Zodra de vorm goed is, plaats ik wat foto's van de strip voor en na het buigen, zodat jullie kunnen zien wat een vreemde vorm en lijnen die strip heeft.
Hopelijk kan ik woensdag wat foto's plaatsen.
Groeten, Pascal