Helaas nog geen update, maar wel goed nieuws.
Donderdag 5 juni deed ik een telefoontje naar MMC in Parijs, ik kreeg een telefoniste aan de lijn, en vroeg haar of ik foto's mocht maken. Dat mocht, en ze vroeg mij van welke wagen ik foto's wou nemen. Toen ik zei dat het de F-40 Beurlys was, werd ik doorverbonden met de eigenaar van MMC. De zeer vriendelijke meneer MHitarian vetelde me dat de wagen niet bij hem stond, maar hij ging iemand contacteren, maandag of dinsdag moest ik hem terug bellen. Dus op maandag 8 juni nam ik opnieuw contact met meneer Mhiartian, hij gaf mij het telefoonnummer van de plaats waar de F-40 Beurlys onderhouden wordt. Ik ging meteen aan het bellen, maar maandag en dinsdag kreeg ik telkens een voicemail, ik had de hoop al stilaan opgegeven maar woensdag kreeg ik een zekere meneer Warnia aan de lijn, die mij vertelde waar de auto was (de locatie mag ik uiteraard niet vrijgeven). Ik heb dus meteen een afspraak gemaakt, en donderdag 11 juni reed ik er naartoe. Ik kwam aan in een klein dorpje met boerderijen en velden, en uiteindelijk zag ik een loods. Ik deed het deurtje open en ... daar stond hij : de F-40 Beurlys !!!!
De achtertrein en versnellingsbak waren wel gedemonteerd, maar dat maakte het zeker niet minder speciaal.
Eindelijk had ik hem gevonden
Meneer Warnia en zijn monteurs waren stomverbaasd dat ik zolang naar de wagen had gezocht, en zeiden : "Neem maar zoveel foto's als u wilt, als het voorste kofferdeksel open moet, geeft u maar een seintje !!". Ze vroegen mij waarom ik zoveel foto's nodig had, en ik zei dat het voor een schaalmodel was, en ze waren geïnteresseerd. Niet alleen heb ik nu een hele boel referentie-foto's, heb ik de wagen in het echt gezien én aangeraakt, ik heb ook nog eens het email-adres gekregen (voor als ik vragen heb), én ik mag langskomen wanneer het past om nog meer foto's te maken.
Fantastisch, zeker na al de moeite die ik ervoor gedaan heb.
"Monsieur MHitarian et monsieur Warnia, vous m'avez faits un trés grand plaisir. Un très très grand merci à vous !"
En nu, de foto's :
Important !! : You may download images from this site to your own computer for your own reference, but remember copyright applies and you must get permission before using them in any other way. For example, you need to make contact and get permission before reproducing these images in any way or using these images for any kind of commercial gain, making hard copies or showing or distributing them to others.
Copyright © 2009 Pascal Dupont
Dit is slechts een deel van de foto's, in totaal zijn het er 160, deze zal ik plaatsen naarmate de bouw vordert.
Groeten, een zeer gelukkige Pascal