Ook met dit project is het vallen en opstaan met het schilderwerk. Een paar voorbeelden :
- de satijnvernis van Humbrol die ik op de stoelen heb gezet glanst nog feller dan een glansvernis.
- mijn spuitbus primer was op, dus heb ik een nieuwe genomen. Helaas is dit een ander merk, en de kwaliteit is een stuk minder.
- het dashboard was mooi satijnzwart gespoten, maar door 2 kleine stofjes moet dit opnieuw gebeuren.
- de motip verf is dun, helaas zo dun dat zelfs de kleinste krasjes door de verf zichtbaar zijn.
- de achtervelgen hebben een nieuwe primer laag gekregen, niet goed gelukt, dus wéér een keer opnieuw schuren.
Volgende keer maak ik een model dat geen verf nodig heeft, ik ben het echt beu aan het worden.
Maar we geven niet op, de body heeft 2 dunne laagjes lak gekregen, ik denk dat er nog een stuk of 5 lagen op moeten om de krasjes weg te krijgen. Tussen elke laag wordt opnieuw gepolijst om de lagen zo glad mogelijk te krijgen.
Om een idee te geven hoe het blauw met het beige interieur eruit ziet, heb ik deze foto gemaakt :
Hopelijk gaat het de komende weken wat beter. Ik heb de grote hamer die naast mijn werktafel staat, alvast in een andere kamer gezet, ge weet maar nooit hé. Hij zou eens "per ongeluk" hardhandig met dit model in aanraking kunnen komen.