Goedenavond Beste Kijkers !
Iedereen bedankt voor het positieve commentaar.
Na de schouw ben ik begonnen aan een nieuw deel voor het dio. Een stuk gevel in puin zal een hoek aankleden.
Uit architectenkarton van 10 mm is reeds een deel gesneden en de bakstenen gestempeld.
Foto's hiervan hebben jullie van mij te goed.
Ik heb wel wat andere foto's voor jullie :
Het maken van T-profielen uit koper folie. Reepjes van 2.5 mm breed zijn afgesneden (volg op de foto van links naar rechts) en in de Hold&Fold in een hoek geplooid. Vervolgens is het reepje met een tang dicht geplooid. De vouw wordt opnieuw in de H&F geklemd, op halve breedte, waarna beide lippen met een X-Acto mes open geplooid worden. Met een stuk metaal worden beide lippen in elkaars verlengde geduwd waardoor een T-profiel ontstaat. De rugzijde wordt dichtgesoldeerd.
De korte stukjes hebben een lengte van 8 mm, maar ik heb ook enkele langere gemaakt.
Waarvoor moet dit dienen ?
Hier ben ik aan bezig. Een stuk raam dat in de gevel wordt gezet. Het kader is een stuk L-profiel. De horizontale T-profielen zijn de langere stukken, de stukjes van 8 mm staan verticaal.
Hier is het stuk raam afgewerkt. Enkele uiteinden zijn wat vervormd. Bedoeling is om, nadat het raam geschilderd is, hier en daar wat scherven in te lijmen.
Maar eerst zal ik wat verder werken aan de gevel zelf.
Groeten Rik