Erik, het draad is binddraad dat ik nog had liggen van de plantenzaak, iets te stug om echt vrolijk van te blijven, maar met het nodige knip- en buigwerk én geduld, lijkt het toch ergens op hoop ik.
Natuurlijk is niet duidelijk te zien hoe nietig deze Flaksch.36 is als 1/35 model, ik mag er best blij mee zijn gezien de broosheid van de bouw.
Beyond, bedankt, ik lees graag in't begin dat iets veelbelovend kan zijn ! De stimulans he, de drive om ervoor te gaan wordt er nog door versterkt.
Dit subonderdeel is ondertussen gereed om in een matzwarte acryl gespoten te worden.
Dan even de kast in om aan het volgende onderdeel te beginnen...
En ik ben eruit wat de verfkleur wordt : het wordt een donkergele schijnwerper, met een donkergele trailer, en omdat ik er een ongewone combinatie van wil maken, zal ik mijn Flak 38 luchtafweer die ook op het diorama komt, in een typisch Normandische driekleurencamo met eveneens donkergele fond spuiten.
De verhaallijn, daar ben ik dus helemaal uit :
Zomer '44, ergens in Normandië.
Een Flakregiment uit de Normandische kust heeft in allerijl de biezen gepakt en is op weg met een voertuig en voortgesleepte schijnwerper op trailer, weg van de dreiging van de invasietroepen.
Ze stuiten op een wegversperring van door Waffen SS soldaten opgeworpen struikgewas. Erachter wordt net een Flak 38 in stelling gebracht voor anti-voertuigdoeleinden.
In het midden, tussen het voertuig en de barricade, voltrekt zich een ruzie tussen enerzijds de aanvoerder van het convooi (Flakregimenten waren geen geharde gevechtstroepen, dus die wilden maar wat graag terugtrekken), én anderzijds de leider van de Waffen SS gevechtsgroep, die staat te springen om de confrontatie met de vijand van overzee aan te gaan, en allesbehalve van plan is te wijken voor de vluchters.
Mijn vraag aan jullie : welk voertuig zien jullie wel zitten om voor de schijnwerper te zetten ? En mochten jullie onverhoopt foto's hebben/vinden van zo'n gesleept zoeklicht, mag ik die graag opnemen in mijn topic !
Ik ben reuze benieuwd welke voorstellen jullie zoal hebben, het zou me dan ook enorm plezier doen iets te bouwen wat jullie boeiend vinden.
Groeten van GUnit !