Bedankt jongens,
Weer een kleine update.
Ik heb het motortje vastgezet en de stoelen in de cockpit geplaatst. (Het mannetje in de cockpit is maar om te passen want het is een Duitser uit WOI, het enige dat ik bij de hand had op deze schaal)
De plastic card plaatjes zijn er een beetje slordig ingezet, maar daar zie je achteraf niets meer van.
Dan heb ik een klein vraagje?
Op de foto hieronder zie je dat de linkervleugel reeds geplaatst is. Dat is de vleugel die daar in het echt ook zit. Dus deze past mooi.
De rechtervleugel echter wordt in de film afgebroken (van de rechterkant van het vliegtuig) en vervolgens aan de rechterkant van de linkerromp geplaatst. Het gevolg is dat het profiel van de vleugel kleiner is dan het profiel dat aan deze linkerromp vastzit. De foto's maken dit hopelijk een beetje duidelijker.
In de film heb ik maar een heel korte scène gevonden waar dit volgens mij zichtbaar is.
Wat denken jullie hiervan? Als ik de vleugel vastzet zoals hieronder en dan het afwerken met alufolie of iets dergelijk zodat ik het effect krijg van de foto uit de film?
Tot slot nog enkele foto's van wat volgens mij fouten zijn in de film die niet zijn weggewerkt:
Hieronder de foto van de Phoenix op het punt van vertrekken:
Dan een scène van de Phoenix net nadat hij is opgestegen. Let op de wielen die later in de film weer verdwijnen.
Let ook op dat dit toestel er hetzelfde uitziet dan het toestel op de vorige foto.
En dan een scène van enkele seconden verder in de vlucht. De wielen zijn verdwenen, maar ook is het volgens mij een ander toestel.
En hier nog even gecombineerd zodat je de verschillen beter ziet.
De enige reden die ik kan verzinnen is dat de Phoenix die ze daar in de woestijn in elkaar geknutseld hebben niet echt luchtvaardig was en dat ze een ander toestel genomen hebben en dat een beetje gecamoufleerd zodat het op de Phoenix lijkt. Echter op de foto waar je de wielen ziet lijkt het mij toch de orginele Phoenix die opstijgt. Ik weet het niet.
Voor mijn dio maakt het echter niet veel uit, maar toch leuk om te weten.
Tot de volgende.
Christophe