Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Bedank iedereen. Geeft moed om verder te doen want ik ga nog veel werk hebben. Ik heb een beetje schrik van het verfwerk, maar ja, gewoon doen en we zien wel.
Hey Pascal, hier even een foto waar je de wielen op ziet. Die zitten eigenlijk in het zand verborgen, waardoor de ski's het zand wel raken.
In de film is het een beetje verwarend. Soms zie je wielen, soms niet, soms steken ze ver uit en in een andere scène zitten ze meer naar binnen. Voor mijn dio speelt het niet zo een rol, want de wielen zijn toch verborgen in het zand.
In de film zitten nogal wat tegenstrijdigheden.
Zo zijn er de wielluiken die in één scène serieus beschadigd zijn (krom getrokken en geblutst) en een beetje later zien ze er weer als nieuw uit. Het is af en toe wat uitzoeken wat het beste is.
Hey Christophe, ja als het toestel vliegt zijn de wielen inderdaad goed zichtbaar. Maar ge gaat het toestel toch op de grond bouwen hé ? Gaat ge de wielen dan "inkorten", of komt er een flinke laag zand op de bodem van het diorama ?
En weer eens een nieuwe update. De Phoenix is bijna klaar voor zijn eerste primerlaag. Nog een paar details en hij kan gespoten worden.
Vandaag heb ik de afwerking van de rechtervleugel gedaan met aluminiumpapier om de alu platen van de film te imiteren.
Dan heb ik het stuur erin gezet en ook de 4-poot die op het vliegtuig staat en waar de kabels aan vastgemaakt worden.
Hier zie je goed het alupapier dat ik gebruikt heb.
En we gaan verder. Hier even de metamorfose van de propeller.
De propeller van de C-119 (het model van de kit) heeft 4 bladen en de C-82 (van de film) heeft 3 bladen. Dit moet natuurlijk aangepast worden.
Hieronder de propeller van de kit. De bladen zijn te rechthoekig.
De rechthoekige vorm van de bladen zijn hieronder een beetje afgerond en ik heb de tippen uitgefreesd uit plastic card.
De tippen eraan geplakt, even laten drogen en dan mooi geschuurd.
Dan de bladen erafgesneden en teruggeplakt onder hoeken van 120°.
De andere propeller is ook gemaakt maar die moet nog beschadigd worden.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.