Hoofdsponsor

1/35 FORD F30 CMP LRDG [WIP]

ERVARING
Nog steeds een newbie
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
Zoals steeds: shoot but stay gentle :-)
Ik volg ook deze bouw, al kan ik wegens gebrek aan kennis over het onderwerp weinig aanbrengen.
 
Het chassis zit in de primer. Nu kan ik de motor aanpakken. Basiskleur aanbrengen en detaillering/verwering.
De foto heb ik wat bewerkt voor deze post omdat alles echt gitzwart is en de detail bijna niet te zien zijn op foto. Als primer heb ik Mr. Surfacer 1500 zwart gebruikt, verdund in 50/50 ratio met levelling thinner van hetzelfde merk. Ik ben fan van de Ammo-Mig producten maar hun primer kan niet op tegen deze Mr. Surfacer 1500.

11. Primed Chassis.jpg
De "onbewerkte" foto voor de liefhebbers:
11. Primed Chassis original.jpg
 
Het voordeel van een macrolens is dat je alle details mooi te zien krijgt. Het nadeel van zo'n lens is dat je ook alle fouten ziet. De motor moet dus nog wat bijgewerkt worden en zeker de radiator die een te dikke stoflaag heeft en dus donkerder moet. De bovenkant van de radiator moet zeker minder blinkend worden. Er zit ook nog geen vernis op en ook de pinwash en olievlekken moeten nog toegevoegd worden. Je zal er niets meer van zien maar ik gebruik het als een oefensessie.

12. Motor beschikderd.jpg
 
En de motor is voorzien van een vernislaag en wat olievlekken. Het radiatorrooster werd donker gemaakt en ook de bovenkant van de rooster werd wat donkerder gemaakt. Nu i het tijd om de cabine aan te pakken.

13. Motor finished 1.jpg

13. Motor finished 2.jpg
 
Google of zoek op het forum even op ‘schaalwerking’ in combinatie met zwart beetje lichter maken (druppeltje geel erbij). Verder; mooie bouw!
 
Google of zoek op het forum even op ‘schaalwerking’ in combinatie met zwart beetje lichter maken (druppeltje geel erbij). Verder; mooie bouw!
Dag Roy,
Wat bedoel je juist? Is het zwart te donker volgens jou?
De zwarte motorelementen werden beschilderd met Tamiya XF-69 wat toch wat grijzig is en het radiatorrooster werd geverfd met AMMO-MIG #0008 Dunkelgrau.
Misschien dat het op de foto wat te donker overkomt?
Bedankt voor de hulp in ieder geval.
 
Dit is wat je zelf schrijft. Als je het zwart zelf al donker vindt, geldt mijn tip. Betreft het chassis.
Ah nu begrijp ik het.. Inderdaad zoals @Lucske schrijft... dit was de primer. Daar is dus niets meer van te zien. Ik had de foto wat "opgelicht" zodat de details beter zichtbaar waren op foto.
 
Ah zo dan had ik het te snel gelezen, excuus. Moet het forum de laatste maanden in vogelvlucht doornemen om er nog iets van mee te krijgen, het vele werken staat me geen actievere rol meer toe.
 
Zo het gaat plots vrij goed vooruit. De cabine staat ook in de primer en klaar om op het chassis gezet te worden. Dan kan de eerste laag basiskleur er opgezet worden.

14. Cabine Bovenzicht.jpg

Er staat blijkbaar een dikke vingerafdruk op de rug van de cabine :((

14. Cabine zijzicht.jpg
 
Laten uitharden en opschuren, geen probleem. Om egale eindkleur te krijgen, best even weer primen. Je kunt overwegen om met plastic handschoentjes te werken, even wennen maar is handig. Er zijn verpakkingen te koop met 100 of meer van die krengen en niet heel duur.
 
Voordeel van die handschoenen zijn dat je geen vingerafdruk heb maar een een gewone afdruk :-) Dus maak niet uit als je verf nog niet is uitgehard.
 
Dat is inderdaad een voordeel, omdat het veel makkelijker te herstellen is indien al nodig.

Nog een voordeel is dat het vuil en vettigheid afkomstig uit de poriën in je vingers, niet op en in je model komt.
 
Mooi werk. Gaat goed vooruit hier. Het wordt tijd dat ik ook eens terug wat aan de bouwtafel ga zitten :)
 
Terug
Bovenaan