Ok in dat geval wat extra tips. Ik zou ook wat Blu-Tack of bijvoorbeeld klei aanschaffen, daar kun je de voorruit in drukken. Als je heftig aan het schuren bent kan het transparante plastic makkelijk breken of scheurtjes vertonen (het wordt dan wit op de breuklijn), iets wat je zeker zult willen voorkomen; als je het geheel op een blok klei of blu-tack hebt vastgezet, en je schuurt voorzichtig, gaat dat niet gebeuren.
De schuur-methode is feitelijk de enige bruikbare methode voor als je bijvoorbeeld een cockpitkap hebt met een gietnaad in het midden: je schraapt met een mesje de gietnaad zo goed mogelijk weg, en gaat dan schuren.
Je begint dus bijvoorbeeld met korrel 1.000 en gaat dan verder met 2.000 net zolang totdat alle 1.000-krassen weg zijn. Dan door naar 4.000 net zolang totdat alle 2.000-krassen weg zijn, en hetzelfde met 8.000 totdat alle 4.000 krassen weg zijn. Dan polijstpasta. In het begin schrik je je kapot want de eens zo transparante ruit is ineens helemaal wit geworden van de 1.000-krassen. Best eng, maar het komt vanzelf goed.
Als hij mooi gepolijst is met de lichtste graad polijstvloeistof of -pasta, ziet hij er weer transparant en mooi uit. Wanneer je de ruit ten slotte in een badje parketreiniger (sommige types, ik gebruik Quickshine bijvoorbeeld) dipt en de residu-druppel laat intrekken in een velletje keukenpapier glimt hij als nooit tevoren.
Als je het goed doet, wordt je ruit een stuk mooier (naast: dunner) dan hij was.
Toch hoop ik voor je, dat de vaseline z'n werk doet zoals door de ander geadviseerd. Of misschien kent iemand anders een ander middeltje. Zie de schuur-methode als last resort....