Goede support mannen, en dat wordt ten volle gewaardeerd !
Erwin, indien ik nog iets vind wat toepasbaar is in het interieur zal ik niet twijfelen om het aan te schaffen, zelf dacht ik reeds aan bierblikjes oid. Misschien kan ik die zelf fabriceren, ik zie wel, nu eerst even verder focussen op de natuur rond het voertuig. Bedankt voor de link, daarvan ga ik zometeen even genieten !
Ik ben aan een hoekje met varens begonnen en er komt nog veel meer van dit gewas...
Deze varentjes kreeg ik van een vriend, en ik heb er tevens een setje van bijbesteld omdat ik ze zo mooi vind. Het zijn laser cut varenbladeren van Fredericus Rex, dezelfde producent als die van de herfstbladeren. Zoals je ziet is de basiskleur groen die schreeuwt om overspoten te worden !
Dit is een foto die ik gebruik omwille van de structuren die de varens vertonen wanneer ze beginnen te verdrogen, alsook voor de rijkelijke kleurschakeringen van groen over goudgeel naar bruin :
ONLY for reference purposes !!!
Ik streefde naar een kleurenharmonie tussen wrak en natuurelementen en ik moet zeggen dat ik erg blij ben met het resultaat, want zo zat het al lange tijd in mijn gedachten opgeslagen. Soms pakt het verkeerd uit maar gelukkig valt alles nu in de plooi.
Eerst werden de bladeren op hun raampje bespoten met een paar dunne laagjes Tamiya acryl geelgroen, gevolgd door een randje Tamiya acryl roodbruin, wat gevarieerd gebruikt...
Daarna heb ik met een boortje gaatjes gemaakt tussen de herfstbladeren en schoof ik er voorzichtig de bladeren in (ik heb deze voorafgaand gemodelleerd met de hand). De stelen doopte ik in verdunde houlijm. Met een afgesneden tandenstokerpunt die ik als een wig gebruikte, zette ik alles extra vast, voordeel hiervan was trouwens dat de bladeren zich mooi natuurlijk oprichtten.
Er komt meer dus...
Mvg. Guy.