Hoofdsponsor

1/35 German PZ.SFL. IVA Dicker Max.[wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik weet niet echt wat iedereen hier heeft met magic tracks, misschien een nieuw modeverschijnsel, maar ik zie enkel rubberen dropveters en single track-links. Magic tracks zitten volgens mij toch enkel in bepaalde Dragon-dozen

Ik ben die nog nooit zo tegengekomen, Silenoz. Misschien daarom de verwarring...
 
Mooie kit, Bart! Ik volg.
Magic tracks zijn inderdaad een merknaam van Dragon voor de losse tracklinks die vaak voorgesorteerd en opgekuist in losse zakjes zitten. Dit zijn gewoon single tracklinks op een rekje.
Dragon heeft ze een tijdje gehad, maar naar ik van andere fora begrijp, zitten ze in de nieuwste dozen niet meer.

Peter
 
als ik ze lijm en straks om de wielen van de tanks wil doen moet ik ze dan al in de vorm lijmen hoe ze er op gaan, je kunt ze dan niet meer buigen de rups neem ik aan, is een vraag, en ik heb nog een vraag, moet ze van te voren schilderen voor ik ze in elkaar maak of kan het als het in elkaar zit?
 
Je hebt voor beide methodes voorstanders, Bart. Ik schilder ze zelf op voorhand omdat ik vind dat je anders niet meer goed bij de binnenkant komt. Daarna kleef ik ze een voor een tegen de wielen aan die ik al eerder geschilderd heb.
 
als ik het goed begrijp dan eerst schilderen en dan als het onderstel zover klaar is dat de rups er op kan 1 voor 1 aan elkaar lijmen in 1 keer de vorm.
 
Dat is methode 1, ja. De andere is alles voor het schilderen al aaneen lijmen, maar zonder lijm aan de assen te doen. Je neemt de hele rups met de wielen er een dag later weer af, dat blijft aaneen hangen en is zo te schilderen zonder lijmvlekken.
 
Een tank is altijd mooi, vooral die uit WWII, mooie sfeer.
Hoeveel onderdelen heeft dit model eigenlijk Bart, als ik de sprues zo zie...
Succes met de bouw en het weatheren (ik begrijp er tenminste uit dat je met roest e.d. gaat werken)
 
hey bart, je hebt ook nog een 3de methode. deze wijkt niet zo ver af van de 2de methode van steven maar is iets anders. je gaat namelijk een aantal van de tracklinks aan elkaar gaan verlijmen los vaan de tank, ze heel even laten drogen (een 2tal minutjes ) dan breng je ze aan op de tank zodat je ze de nodige vorm kan geven. en als ze eenmaal droog zijn kan je ze terug weg halen om ze dan te schilderen. hierbij is het wel de bedoeling dat de de tracks niet in 1 stuk maakt maar in 3 of 4 stukken, afhankelijk van het model van de tank. zodat je ze gemakkelijk op en af de tank kan doen. en als eenmaal de tank in zijn eindlaag staat voor je begint met de weathering kan je ze terugplaatsen en ze aan elkaar verlijmen.

ik zal later vandaag nog een foto plaatsen om te laten zien wat ik bedoel, ik ben namelijk zelf momenteenl bezig met de tracks van mijn ferdinand.

Grt sam
 
gewoon eens zoeken op youtube naar "assembling single track link", voorbeelden van alle mogelijke manieren genoeg...

 
hier op deze foto's kan je dan zien waar ik het over had. op de eerste foto kan je zien dat de tracks mooi op de wielen passen, en op de tweede foto is dan te zien dat deze uit 4 stukken bestaat. nu kan ik deze schilderen en dan als de ferdinand zijn kleur heeft gekregen terug op de wielen plaatsen en aan elkaar lijmen.

attachment.jpg
attachment.jpg
 
de wielen in elkaar gelijmd en andere onderdelen aan de body bevestigd, ik spuit het in de primer straks.

attachment.php


attachment.php


er komen nog pe aan de wielen, maar moet het eerst verven neem ik aan.

attachment.php
 
PE bevestigen op gespoten wielen zal niet zo gemakkelijk gaan vrees ik...
Ik denk dat je het best eerst lijmt voor je gaat primen...
 
PE moet je verlijmen met CA lijm maar CA lijm verlijmt slecht 2 oppervlaktes.
Als je eerst verft en dan de PE verlijmt dan lijm je metaal met verf en niet met het er onder liggende plastiek met als resultaat dat de
PE meer kans heeft om te lossen .
 
Waarom komt er PE op de wielen, Bart? Ik denk dat je het best mee met de rest van het wiel in de primer zet en daarna pas kleurverschillen spuit. PE kleuren zonder primer kan resulteren in kleurverschillen in de eindlaag omdat het PE meer reflecteert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan